סיכום פעילות וועדת רגולציה

סיכום  פעילות ברגולציה

בחודש האחרון התגבשה מתוך הוועד המנהל וועדה חדשה לפעילות רגולציה.

חברי וועדת הרגולציה היום הם:

גידי גור (יו”ר איגוד ההרבליסטים), פרץ גן, זלמן קאופמן. ייעוץ: דר’ מינה פארן, פרופ’ זהרה יניב בכרך.

שיהיה בהצלחה.

החל משנת 2019  חידשנו בעמותה פעילות בנושא רגולציה של צמחי מרפא, מול הוועדה לאישור צמחים במשרד הבריאות.

גב’ מעיין לבנטל, מהנדסת ביוטכנולוגיה עם התמחות במזון והרבליסטית קלינית, מרכזת את פעילות הוועדה ומכינה את תיקי בטיחות צמחים להגשה לוועדה המאשרת במשרד הבריאות. הכנת תיקי בטיחות של צמח דורשת ידע ומיומנות. זה כרוך בסקירה של מחקרים מכל העולם אודות השימוש בצמח וריכוזם לכדי מסמך מובנה הראוי להגשה לצורך עיון של הועדה.

המטרה שהוצבה לשנים הקרובות: הגשת בקשות לאישור צמחי מרפא בשימוש נפוץ והוספתם  לרשימות הצמחים המותרים כמזון.

פרסמנו קול קורא והזמנו אתכם, חברי העמותה, להציע צמחי מרפא שאתם מעוניינים שיכנסו לרשימת צמחים המותרים כמזון או כתוספי תזונה.

הצעות שהתקבלו: 

צמחים הגדלים בארץ ישראל וחלקם אינם מופיעים ברשימות הקיימות בעולם, כגון: פרעושית גלונית, טיון דביק, כוכב ריחני ובבונג זהוב.

צמחים שהוצעו ע”י וועדת הרגולציה של העמותה:

שורש לפה גדולה המותר כיום בשימוש רוקחי בלבד- מטרתנו להתיר הגבלה זו ושהצמח יאושר כמזון מאכל.

שורש אסטרגלוס (Astragalus mambranaceus), עלי מורינגה (Moringa oleifera), בוקיצה חלקה (Ulmus rubra/fulva), פירות הנוני (Morinda citrifolia), ודבקה זיפנית (Galium aprine).

אלו צמחים נוספים שחלה עליהם הגבלת שימוש בארץ כתוספי תזונה בלבד על אף היותם צמחי מאכל ברחבי העולם ולכן לדעתנו יש להתיר הגבלה זו.

הצמחים שהוגשו עד כה ל”וועדה לאישור תוספי תזונה וצמחים” בשירות המזון הארצי (משרד הבריאות) הם: שורש לפה גדולה, בבונג זהוב, טיון דביק, פרעושית גלונית, שורש אסטרגלוס, עלי מורינגה אוליפרה ודבקה זיפנית.

בימים אלו מתנהל תהליך עם הוועדה, במטרה לקדם את אישור בקשותינו. חשוב לציין שמדובר בתהליך ארוך ומורכב, אך השיח מתנהל ונאספו אסמכתאות מהימנות המוכיחות שימוש של שנים בצמחים אלו כמזון/שתיה.

עד כה, נראתה הצלחה עם הצמח בבונג זהוב, עליו הוגשה בקשה. הצמח אושר על ידי הוועדה בשירות המזון הארצי ונכנס לרשימת הצמחים המותרים לשימוש, כחליטה או כתוסף תזונה.

במהלך המתנה לאישור הצמחים הנוספים שהוגשו לוועדה במשרד הבריאות, אנחנו נכנסים לחשיבה מחודשת בתחום הפעילות מול הממסד. מקווים להמשיך להתקדם בנושאים נוספים.

חברי העמותה, אתם מוזמנים להציע צמחים או נושאים לעבודת הוועדה.

לדוגמא: שמות של צמחים רלוונטיים הראויים להיכנס לרשימות הצמחים , שינוי בחלקי הצמח המותרים לשימוש, סיווג ברשימות השונות ועוד. 

הצעות צריכות להיות מזוהות (הצעות אנונימיות לא יתקבלו), מפורטות ומנומקות בקצרה (2-6 שורות לכל הצעה).

נא לשלוח את ההצעות על לתאריך ה-15/07/2020 לכתובת הדוא”ל:

maayan@herbology.org.il 

כל ההצעות יובאו למיון הוועדה. 

הצעות שיוגשו אחרי התאריך המצוין לעיל יבחנו בהמשך.

Print Friendly, PDF & Email

מקורות

המידע המובא כאן הוא על דעת הכותב בלבד. אין העמותה לצמחי מרפא (עיל”ם) אחראית לתוכן המאמר. שימוש בצמחים או במוצרים אחרים מחייב במקרים מסוימים שיקול דעת רפואי, ועל כן יש להיוועץ במומחה מתאים. העמותה הישראלית לצמחי מרפא ועורכי תוכן האתר אינם אחראים לכל מקרה של שימוש בלתי מבוקר, או בלתי מקצועי במידע ו/או בצמחים הנזכרים.

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

המידע הכתוב באתר אינפורמטיבי בלבד 

ואינו מהווה תחליף לתרופות ו/או ייעוץ רפואי.

בכל מקרה יש להיוועץ ברופא/ה.

דילוג לתוכן