צמחי מרפא – הבנת השימוש בצמחי מרפא – מאת גל מ. ראן RH (AHG), ND, CI.H

התחושה הכללית מקריאת הספר הינה של חוסר עקביות וסדר בהצגת הדברים, ועולה השאלה אם הליקויים הינם במקור או שמא תוצאה של עריכה לא מספיק מקצועית

צמחי מרפא – הבנת השימוש בצמחי מרפא

מאת: דויד הופמן
יצא לאור באנגליה, 1990
מהדורה עברית בהוצאת “עופרים”, 167 עמ’
עברית: מיכל מילר
עריכה: ניצנית סופר

בפתיח לספר נכתב כי דויד הופמן, הרבליסט ומחבר אנגלי ותיק ומוכר, עוסק שנים כיועץ לצמחי מרפא, מרצה בתחום רפואת צמחים הוליסטית וכן פעיל במסגרות הקשורות לאיכות הסביבה ואקולוגיה. בהתאמה, מרכז הכובד של ספרון זה נמצא לא פחות בתחום האקולוגיה מאשר בתחום רפואת הצמחים. בין הנושאים המוצהרים בתוכן העניינים אנו מוצאים, בין השאר: צמחי מרפא והוליזם, אקולוגיה רפואית, תוצאי משנה של הצמח, רפואת צמחים כאמנות ומדע, שימוש בצמחים בהקשר למערכת טיפולית רפואית כוללת, שמירה על הבריאות ומניעת מחלות, תרופות צמחים מהמטבח ועוד.

רצוף שיבושים וטעויות

כפי שניתן להסיק מרשימה חלקית זו, חלקו העיקרי של הספר עוסק ברעיונותיו ובדעותיו של המחבר ביחס לנושאים כגון: בריאות, רפואה, איכות הסביבה, האדם והחברה וכו’. חלק זה הוא גם המעניין והרציני ביותר ובהחלט ניתן לומר שהופמן מגיע תוך כדי דיון להגדרות מדוייקות למדי הנוגעות לנושאים האמורים.

באשר לחלקים העוסקים בצמחי המרפא, אלה אינם מעמיקים וגם אינם חפים מקלישאות ואי-דיוקים. המידע עצמו הוא אותו מידע לעוס לעייפה, המצוי בעשרות ספרים פופולריים על צמחי מרפא. זהו מידע בעל אופי אנקדוטאלי, אשר עשוי לעניין את מי שזה עתה החל את מסעו בתחום רפואת הצמחים. איש המקצוע המעודכן לא ימצא כאן ידע עדכני או מעמיק, וזו גם נקודת התורפה של הספר. בתור אקספוזיציה של דעות ורעיונות צמחו-אקולוגיים, יש כאן בהחלט גישה מעניינת ומעשירה, אך כמקור למידע מדעי ורפואי – הספר לוקה בחסר.

התחושה הכללית מקריאת הספר הינה של חוסר עקביות וסדר בהצגת הדברים, ועולה השאלה אם הליקויים הינם במקור או שמא תוצאה של עריכה לא מספיק מקצועית. בנוסף לכך, התרגום רצוף שיבושים וטעויות, תרגום המונחים המקצועיים ושמות הצמחים אינו אחיד באיכותו, וחבל. למרות כל הנאמר, מחבר שורות אלה בהחלט נהנה מקריאת הספר ומציע גם לכם לנסות בבית, זאת גם בהתחשב בעובדה שהספר נמכר בחנויות סטימצקי ב”מבצע” ובמחיר מגוחך של 29 ₪, וכן שהרעיונות אשר מוצגים בחלקו הראשון, בהחלט מעוררים למחשבה.

Print Friendly, PDF & Email

מקורות

המידע המובא כאן הוא על דעת הכותב בלבד. אין העמותה לצמחי מרפא (עיל”ם) אחראית לתוכן המאמר. שימוש בצמחים או במוצרים אחרים מחייב במקרים מסוימים שיקול דעת רפואי, ועל כן יש להיוועץ במומחה מתאים. העמותה הישראלית לצמחי מרפא ועורכי תוכן האתר אינם אחראים לכל מקרה של שימוש בלתי מבוקר, או בלתי מקצועי במידע ו/או בצמחים הנזכרים.

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

המידע הכתוב באתר אינפורמטיבי בלבד 

ואינו מהווה תחליף לתרופות ו/או ייעוץ רפואי.

בכל מקרה יש להיוועץ ברופא/ה.

דילוג לתוכן