רשמים וסיכום מכנס 20 שנה לעיל”ם

איזה כנס היה לנו!

חגגנו את יומולדת 20 לעיל”ם בגן הבוטני עם הרצאות ברמה גבוהה בנושא צמחי המרפא של ארץ ישראל וקיימנו את טקס ההוקרה למייסדי העמותה והאיגוד, בהנחיית פרופ’ זהרה יניב בכרך, שהיה מרגש מאוד.

ברוב כבוד הענקנו לפרץ גן, דר’ גבי לינק, גל ראן ודר’ אלינה צימרמן תעודת הוקרה, לא לפני שסיפרנו על תרומתו של כל אחד. לצפייה במצגת הטקס הקישו כאן.

הכנס היה עטוף בחגיגיות. זה היה יום של מפגש משמח. לראות את הקהילה שלנו שוחרת צמחי המרפא, ליהנות מההזדמנות להיפגש שוב עם חברים ותיקים, או להכיר חדשים. כל המעמד החגיגי הזה נתן לנו השראה להמשך הדרך.

אנחנו רוצים לומר תודה למרצים על הרצאות מרתקות, שהעשירו אותנו והשאירו מקום למחשבה.

תודה לפרופ’ זהרה יניב בכרך, שהציגה את מהלך המחקר, המטרות וההישגים של המחקר האתנו-בוטני של צמחי ארץ ישראל.

לפרופ’ אברהם אופיר שמש, שדיבר אקטואליה של ממש – על השימוש בארבעת המינים כצמחי מרפא כיום לעומת שימושם במסורת היהודית הקדומה.

לעדו קרן, על תרומתו הרבה להנגשת השימוש של צמחים מקומיים ארצישראליים בקליניקה וביומיום. עדו עשה זאת בחן כובש לב מתוך דגש על שיתוף המשפחה האישית שלו בתהליך האיסוף וההכנה.

לפרץ גן, שדיבר על המצב בעולם ובארץ בהשוואה של שיטת ליקוט צמחי בר לעומת גידול חקלאי והציג אלטרנטיבות במציאת שטחים פתוחים נכחדים.

לדר’ איתי גונדה, חוקר ממרכז חקר נווה יער, מכון וולקני, שדיבר על הפוטנציאל הגלום במיני פרע (Hypericum) מקומיים מנקודת מבט כימית-מורפולוגית, סקר והשווה תכולת חומרים כימיים פעילים של מיני הפרע המקומיים וניסה להעריך את הפוטנציאל הרפואי הטמון במינים שלא נחקרו עד כה.

אחרון חביב היה גידי גור, שסקר את “פרויקט שיקום צמחי המדבר בעין גדי”, שהתחלנו בעיל”ם ביוזמתו. גידי הרחיב על צמחי המדבר המיוחדים הכלולים בפרויקט והדגיש את הפוטנציאל הרפואי, ולא פחות מזה, הכלכלי הטמון בפיתוח מינים אלה לשימוש רפואי נרחב.

יצאנו מהיום הזה רוויי נחת וטעונים בכוחות מחודשים.

אנו מקווים מאד שתבוא עלינו שנה ברוכה בפעילות יצירתית ומקווים להגיע לקהל המתעניין והאוהב צמחי מרפא כמונו!

תודה לכל מי שתרם להצלחת היום הזה.

חג סוכות שמח מצוות ההנהלה,

פרופ’ זהרה יניב-בכרך, נשיאת העמותה, יפה ברמץ, מנכ”לית העמותה וגידי גור, יו”ר העמותה והאיגוד

תוצאות הבחירות לוועד המנהל של העמותה

ברכות לוועד הנכנס ותודות לוועד היוצא!

ההיענות הגבוהה בבחירות הייתה מרשימה ומעידה על מעורבות ומחויבות עמוקה של הקהילה כלפי העמותה הישראלית לצמחי מרפא ומטרותיה ואנחנו רוצים להודות לכל מי שהשתתף בהצבעה. 

התמיכה המאוזנת לכל המועמדים משקפת תחושת שותפות ואמון בדרך ובחזון של העמותה.

אנו בטוחים שהוועד הנבחר יפעל במרץ רב לקידום מטרות העמותה ולגיבוש הקהילה סביבה, להנגשת הידע על שימוש מושכל בצמחי מרפא, הגנה על הצרכנים וקידום מקצוע המטפלים בצמחים. יש הרבה מה לעשות – גיוס חברים חדשים, קידום מחקר וחינוך, חיזוק הקשר עם מגדלים ויצרנים. ביחד נצליח!

תודה רבה לוועד היוצא על תרומתו המשמעותית לאורך השנים ועל חיזוק היסודות מהם נמשיך הלאה. כל אחד מחברי הוועד פעל במסירות ובמקצועיות לקידום העמותה כפי יכולתו.

הוועד הנכנס מקבל עליו אחריות גדולה! יחד עם צוות ההנהלה יפעל להגשמת מטרות העמותה בעשייה משותפת. לצפייה בוועד המנהל החדש הקישו כאן.

אחר החגים הוועד יתכנס לחפיפה ויפשיל שרוולים. בהצלחה!

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן