טחינה פרוביוטית עם זרעי קצח – מאת אורטל בובר

שימוש בצמחי מרפא כחלק מהתזונה היומיומית, הוא דרך נהדרת לדאוג לחיזוק מערכת החיסון באופן עדין ויומיומי, לאורך העונה הקרה כולה. ג’ינג’ר, שום, אורגנו, מרווה ורבים אחרים, הם חלק אינטגרלי מהמטבח הבריא. שני צמחים נוספים המשמשים אותנו בקליניקה באופן יומיומי המחזקים את מערכת החיסון, יכולים גם הם להיכנס לצלחת ולהוסיף דרך קלה (וטעימה !!!) לשמירה על גוף חזק ובריא.

זרעי הקצח (Nigella sativa) ידועים גם הם בפעילותם המאזנת על מערכת החיסון ואינספור שימושים טיפוליים נוספים. טעמם החריף והארומטי פותח את מערכת הנשימה, ממריץ את מערכת העיכול ומוסיף עקצוץ וחום לכל תבשיל.  

טחינה פרוביוטית עם קצח

רכיבים:

טחינה משומשום מלא

מיץ לימון

מחית אומבושי (שזיף יפני כבוש)

קצח

מים

מערבבים את כל המרכיבים לפי הטעם ליצירת ממרח טחינה.

בטחינה הזו מכילה שני מרכיבים נהדרים ומחזקים. הראשון הוא הקצח. ע”י תוספת של קצת גרגירי קצח שנמעכו במכתש ועלי או במטחנת  תבלינים (למרקם עדין יותר), מתווסף טעם חרפרף לטחינה. התוצאה מייצרת תמריץ למערכת החיסון שלנו, למערכת העיכול ולמערכת הנשימה.

מחית האומבושי היא אחת מהסודות המופלאים של המטבח היפני והמקרוביוטי. שזיפים יפנים, הנקטפים כשהם עדיין לא בשלים ומונחים לכבישה במשך 3 שנים ביחד עם מלח ועלי שיסו (Perilla frutescens  (.

לשזיפים הכבושים או לממרח שעושים מהם יש טעם חמוץ מאוד ומלוח מאוד. הם מכילים כמות גדולה מאוד של חיידקים ידידותיים, כמו גם נוגדי חמצון וחומצות אורגניות המשפרות את פעילות מערכת העיכול. לאומבושי יש אינספור שימושים טיפוליים וביניהם טיפול בהרעלת מזון, הרעלת אלכוהול, שלשול, עצירות, תת-חומציות במערכת העיכול, הורדת חומציות בדם ושמירה על רמת PH בסיסית ועוד…

בטחינה שלנו, השזיפים מהווים תחליף למלח, ו”על הדרך” מחזקים את מערכת החיסון ומערכת העיכול.

 ND, Cl.H אורטל בובר,נטורופתית והרבליסטית.פרטי התקשרות:052-3311939buberor@netvision.net.il

המידע המובא כאן הוא על דעת הכותב בלבד. אין העמותה לצמחי מרפא (עיל”ם) אחראית לתוכן המאמר. שימוש בצמחים או במוצרים אחרים מחייב במקרים מסוימים שיקול דעת רפואי, ועל כן יש להיוועץ במומחה מתאים. העמותה הישראלית לצמחי מרפא ועורכי תוכן האתר אינם אחראים לכל מקרה של שימוש בלתי מבוקר, או בלתי מקצועי במידע ו/או בצמחים הנזכרים.

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן