שייק בננה מפנק – מאת אפרת נבון כהן

בננה- פצצת אנרגיה צהובה

לא סתם הבננה בחרה להיות פרי של חורף-  היא מכילה רכיבים המסייעים במניעת דיכאון חורף בפרט ודכדוך בכלל. מה יש בה שהופך אותה לאנטי דיכאונית ולפרי מזין?

·         הבננה  עשירה בטריפטופאן- חומצה אמינית המומרת להורמון הסרוטונין שהפרשתו תורמת לתחושת אושר ושלווה.

·         בבננה יש ויטמין 6B, שמסייע בוויסות רמות הסוכר בדם, מרגיע את מערכת העצבים ומעלה מצב רוח.

·         הבננה עשירה במינרל אשלגן ועל כן מעולה לאיזון לחץ הדם עד כדי כך, שמינהל התרופות האמריקאי הודיע רשמית שהיא מפחיתה סיכון לשבץ! במחקר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine התגלה שצריכת בננה באופן קבוע כחלק מהתזונה מפחיתה ב 40% את הסיכון לשבץ.

·         סובלים מצרבות? בננה היא התרופה שלכם! היא מנטרלת חומציות יתר ומכסה את הריפוי הרירי של הקיבה וכך מפחיתה את הגירוי המעיק.

·         בבננה יש סיבים תזונתיים רבים וכאן אני חייבת להפריך את המיתוס לפיו בננה גורמת לעצירות- לא רק שזה לא נכון אלא שאכילתה תסייע לפעילות מעיים תקינה- ולשם כך רצוי לשתות כוס מים לא קרים לאחר אכילתה.

·         הפצצה הצהובה הזו מכילה גם מגנזיום, ברזל, ויטמין A, ויטמין C, פיטוסטרולים (לטיפול בכולסטרול), פרה ביוטיקה (לתמיכה בחיידקי המעיים הידידותיים) ופקטין (סיב המאזן את פעילות המעיים ונוגד סרטן).

שייק בננה – קוקוס- פקאן (2 מנות)

1 בננה גדולה

חצי כוס קרם קוקוס אורגני

4 חצאי פקאן

אפשרות לאוהבי המתוק: תמר או כף סילאן

אופן ההכנה:

לטחון היטב יחד את כל המרכיבים, לשתות כארוחת בוקר או ארוחת ביניים.

אפרת נבון כהן  N.D, M.Aנטורופתית מוסמכת, אירידולוגית, מטפלת בצמחי מרפא וארומתרפיה. מנהלת מקצועית של מרכז תרפא בבאר שבע, מרצה במכללת רידמן, מנחה סדנאות לבישול בריא, מנחה סדנאות לניקוי גוף, מתמחה בטיפול במחלות כרוניות וסרטן.אמצעי התקשרות:0522628033therapecr@gmail.comwww.terape.co.il
Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן