כנס “טיפול בסרטן בשילוב צמחי מרפא” – חורף 2020

פרופ' זהרה יניב בכרך - תרומתם של צמחי המרפא למאבק במחלות ממאירות

ביוכימאית ואתנובוטנאית, חוקרת בכירה בדימוס של מנהל המחקר החקלאי – מכון וולקני ומרצה באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטה הפתוחה. זהרה נמנית עם מייסדי העמותה הישראלית לצמחי מרפא בשנת 2003 וחברת ועד מנהל של העמותה מיום היווסדה ועד היום. בהרצאה תועלנה הסוגיות: מהן המולקולות בעלות הפעילות האנטי סרטנית המשמשות ברפואה הממוסדת? מהו אופן השימוש בפועל ודרכי המיצוי הצמחיים? כיצד ניתן ליצור מניעה של תופעות לוואי ולשפר את איכות חייהם של המטופלים ? האם לעיתים המטופלים והמטופלות נוהים אחרי "הטבעית" מתוך תקוות לתרופות פלא ?

פרופ' משה פרנקל – האם יש מקום לצמחי מרפא באונקולוגיה? מחשבות, לבטים ואפשרויות לפתרון

לכל רופא משפחה שמטפל באוכלוסייה ממוצעת של כ- 1000 נפש יש חמישה מטופלים או יותר אשר עברו טיפול אונקולוגי או נמצאים בעיצומו. מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות מאשרים שמרבית חולי הסרטן פונים כיום, נוסף על הטיפולים הקונבנציונליים כמו כימותרפיה והקרנות, גם לטיפולים משלימים שונים, ובעיקר לתוספי תזונה, ביניהם מובילים צמחי המרפא. השימוש בצמחי מרפא נפוץ באוכלוסייה הכללית למטרות טיפוליות מרובות, אך כאשר מדברים על שימוש בצמחי מרפא בתחום הטיפול בחולי סרטן עולות שאלות וחששות מרובים. הרבה חוסר וודאות כרוך בשילוב זה לגבי יעילות ובטיחות השימוש דבר שלעיתים גורם למטופלים לא לשתף את הצוות האונקולוגי בשימוש זה. פרופ' משה פרנקל ירצה על נושא מרתק זה ויעלה מחשבות ולבטים שיעזרו לפתח גישה מושכלת לשילוב של צמחי מרפא באונקולוגיה. פרופ' פרנקל הינו מומחה בעל מוניטין בינלאומי בתחום הרפואה המשלימה והטיפול בסרטן. ב- 2011 הקים וניהל את השירות האונקולוגי-אינטגרטיבי במכון האונקולוגי של המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא ובמקביל כיהן עד תחילת 2016 כיושב ראש החברה הישראלית לרפואה משלימה מטעם ההסתדרות הרפואית בישראל.

ד"ר נאווה דיין – השערות לסיבות להתפתחות סרטן העור וחומרים בעלי השפעה אנטי סרטנית המצויים בצמחים

כיצד מתפתח סרטן העור? אחת ההשערות המרכזיות כיום היא שילוב של קרינת UVA וUVB המפחיתה את יכולת ההתמודדות החיסונית של העור בשילוב עם יכולת מוגבלת של תאי עור להתמודד עם חומרים מחמצנים. ד"ר נאוה דיין תדון במחקרים עדכניים, המצביעים על הקשר שבין אורח חיים למחלת הסרטן וכן תציג השערה מרתקת מתוך מחקר שלה על הקשר בין פעילות חיידקית ווירוסים על העור כפקטור להתפתחות או מניעת סרטן. ד"ר נאוה דיין בעלת ניסיון של כ30 שנה בתחום מחקר העור, בעלת המותג DR. Nava Dayan L.L.C , חברת ייעוץ ומחקר עור המשרתת את תעשיית התרופות, הקוסמטיקה והטיפוח האישי, זכתה בפרס Cosmetic Gold Award עבור חדשנות.

אייל שפרינגר – לצמוח מחדש: התאוששות אחרי סרטן בעזרת תזונה וצמחי מרפא

אחרי הניתוחים, הכימותרפיה והקרינה, מטופלות ומטפלים רבים מתמודדים עם אתגרים גופניים ורגשיים המקשים על החזרה לשגרה. רפואות הצמחים וגישות מסורתיות לתזונה כגון התזונה הסינית והאיורוודית מכוונות מטבען לחיזוק המטופלים ושיקום החיוניות. התאמה אישית של הטיפול המשקם לצרכי המטופל כרוכה בהערכת חוסנו של המטופל, הכרות עם נזקים קצרי וארוכי טווח הנובעים מהטיפול הרפואי, ומציאת האיזון בין שיקום הרקמות והתפקודים אשר נפגעו לצורך לסייע במניעת חזרת המחלה. אייל שפרינגר יציג אסטרטגיות טיפול לשיקום אחרי הסרטן מנקודת מבט אינטגרטיבית, ידבר על טכניקות להערכת חוסנו של המטופל וחולשותיו, ויכיר לנו מזונות, תבלינים וצמחי מרפא המותאמים לשיקום הרקמות והתפקודים שנפגעו. אייל שפרינגר:, Dipl.Ac. CH מטפל ברפואה סינית והרבליסט קליני, מנהל המרכז לרפואה משולבת משלימה למטופלי סרטן, המרכז הרפואי תל אביב (איכילוב). מתמחה באבחנה ובטיפול באמצעות תזונה סינית ושיטות תזונה מסורתיות. מייסד את אתר ושיטת TEF לתזונה ורפואה מסורתית. מנחה קורס המשך למטפלים בתזונה סינית מאקרוביוטית. ממחברי הספר "ב י ש ו ל ח י י ם" העוסק בתזונה לתמיכה בחולי סרטן, המבוססת על עקרונות התזונה האינטגרטיבית, ומשלבת בין ידע מבוסס מחקר לידע מסורתי

גידי גור – הגישה המולטי-דיסיפלינית לטיפול בחולה האונקולוגי בצמחי מרפא

הטיפול האינטגרטיבי המיטבי במתרפא האונוקלוגי ברפואה המסורתית מחייב ראייה מרחבית. חקר הספרות העתיקה וישומה לאבחונים קלינים נעשה כבר מעל לעשרים שנה, תוך שילוב גישות וצמחי מרפא ברפואה הסינית, הפרסית והאויגרית. גידי גור, בוגר אוניברסיטת ז'ה ז'יאנג, סין MAs, מטפל במרפאת מואב זה 17 שנה וחוקר אתנובוטניקה, יציג את הניסיון הקליני שלו ביישום המודלים השונים אל מול דוגמאות מהטיפול בגידולי ראש.

שרון קוצר – אלוורה: תמצית החיים. השפעותיו המסורתיות והמחקריות של ג'ל האלוורה בטיפול האונקולוגי

צמח האלוורה מעניק "מעטפת טיפולית" חשובה לחולי סרטן הכוללת פעילות אימונו-סטימולנטית ישירה, הגנה, הרגעה ואיחוי של רקמות דלקתיות ומגורות. כל אלה רלוונטיים וחשובים לחולי סרטן בשלבים שונים עם ההתמודדות עם המחלה. שרון קוצר יסקור את השפעותיו המסורתיות והמחקריות של ג'ל האלוורה, את מנגנוני הפעולה של הצמח ואת אופן השימוש בו בחולים אונקולוגיים. שרון הוא הרבליסט קליני (MNIMH), מטפל, מלמד וחוקר צמחים במשך שנים רבות, מייסד ומוביל את מערך המחקר והפיתוח בחברת ברא צמחים מאז שנת 1997.

גיל פינצ'וק – אינטראקציות של צמחי מרפא באונקולוגיה: תיאוריה, מחקר ופרקטיקה

בהרצאה נעסוק בתגובות הדדיות של צמחי מרפא עם תרופות שונות לטיפול בסרטן (כגון כימותרפיה, רדיותרפיה, תרופות הורמונאליות, אימונותרפיה). בחלקה הראשון נעסוק באינטראקציות שליליות. נדון בקצרה במנגנונים העומדים בבסיס האינטראקציות, נבחן יחד את איכות המידע הקיים ונבדוק האם התיאוריה אכן מתקיימת בפרקטיקה. בחלקה השני נעסוק באינטראקציות חיוביות – הגברת יעילות טיפולית, צמצום תופעות לוואי והפחתת רעילות. בחלקה השלישי והאחרון של ההרצאה ניתן מבט על האינטראקציה בין המטפל למטופל והאפשרויות העולות מהמפגש ביניהם. גיל פינצ'וק, נטורופת והרבליסט קליני, בעל נסיון עשיר בטיפול בחולי סרטן בעזרת צמחי מרפא, הן במסגרת היחידה לרפואה משלימה במרכז דוידוף קמפוס בלינסון והן כמנכ"ל חברת אינטגריטי אשר פעלה ליישום רפואה אינטגרטיבית בבתי חולים באירופה. גיל מייסד ועורך ראשי של אתר נטורופדיה אשר מרכז את התגובות ההדדיות של צמחי מרפא עם תרופות בכלל ועם תרופות לסרטן בפרט.

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן