סמינר מצמח אדום לצמח מרפא – מנחים

גן מדבר בסמר – הגן שמספר את סיפורם של צמחי המדבר

גן מדבר בסמר נולד מתוך החזון ליצור גן, שיוקדש לצמחיית הבר המדברית. גן שישלב צומח מדברי בלבד, בדגש על מינים נדירים בסכנת הכחדה, תוך דגש על צומח ארומטי ואיכויותיו הרפואיות.

דפנה כרמלי, חוזה יוצרת ועובדת את הגן, הגתה אותו בשנים של הדרכת טיולים ברחבי מדבר סיני, תוך היכרות עם הידע האצור אצל זקני השבטים הבדווים והעבודה לבנק הגנים במכון וולקני, עם כוונה ליישם בו את הידע וכן להעלותו לכתב בשפות שעמי האזור יוכלו לתקשר ביניהם על אותו ליין יידע: עברית, ערבית, אנגלית.

גן מדבר, שהחל במקומו הנוכחי ב-2013 עם 2 מינים, צמח כיום בסוף 2022 לגן בו גדלים כ-130 מינים, מתוכם 48 הנחשבים נדירים, בתוכם 35 עם מספר אדום. 5 מינים הם אנדמיים לאזורנו. מתוך כלל מיני הגן – 39 מינים מוגנים בחוק,

הצמחים גדלים בחלקות בגן, המייצגות אזורי מחיה בטבע, בהם אנו צפויים לפגוש מינים אלו. חלקות כמו: חלקת ההר, חלקת מלחה, חלקת הערבה וכו’ (מופיע בפייסבוק בשם גן מדבר בסמר).

בברכה, מנהלות הגן: דפנה כרמלי ורחלי רוגע.

על המנחים:

גידי גור – מרפאת מואב (Moav Clinic), בוגר אוניברסיטת ז’ה ז’יאנג בסין, בעל תואר שני במדעי הרפואה. מטפל בצמחי מרפא וחוקר את השימוש בצמחי מדבר בשימוש קליני.
יו”ר העמותה הישראלית לצמחי מרפא ויו”ר איגוד ההרבליסטים הישראלי.

מחבר הספר : רפואה פרסית – אתנו בוטניקה על דרך המשי  יחד עם ניסים קריספיל.

דפנה כרמלי – משוטטת בדרכים מאז היותה ילדה, בדרכי המדבר, אח”כ בגליל, וגם בסיני וירדן. כמו גם שיטוט של יותר משנתיים בעולם. דפנה בעלת M.Sc בבוטניקה-אקולוגיה מאוניברסיטת ת”א בשיתוף עם נווה יער. בוגרת השתלמויות בוטניות כלנית -שמידע {רותם} ואחרות.

רחלי רוגע–  אמא, סבתא ואחות מוסמכת עם שפע של ניסיון מעשי, מטפלת באמצעות נשימה מודעת (Rebreathing), עוזרת לדפנה בניהול גן מדבר ומעבירה סדנאות מודעות נשימה תקשורת עם העולם הפנימי ועם הצמחים בגן מדבר.

לדף של רחלי באתר של חבל איילות:https://www.eilot.org.il/business/22

להרשמה ופרטים נוספים הקישו כאן

לתכנית הסמינר הקישו כאן

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן