שום – על שום מה? מאת אפרת כהן

תכונותיו הבריאותיות (וריחו) של השום יצאו למרחקים. מדובר באחד המזונות היותר בריאים שקיימים. בין השאר ידוע השום כמוריד רמות גבוהות של כולסטרול, מחזק את מערכת החיסון, נוגד דלקות, קוטל תולעים ופרזיטים, מכייח, משפר את מראה העור, מאזן רמות סוכר, נוגד קרישה והוא אפילו מונע ונלחם באומץ בסרטן!!!

אבל (וזה אבל גדול), חשוב לדעת שיש סוגים שונים של שום הנבדלים בצורת הגידול והטיפול בהם וצריך לדעת להימנע משום שצורת הטיפול בו מזיקה לגוף. אני מתכוונת לשום הלבן, היפה, הארוז בסלסילה, המושך את העין… שום זה מיובא מסין ועובר טיפול קוסמטי של הקרנה ההורסת את הויטמינים, טיפול כימי, הלבנה בכלור ויש אומרים שהוא גדל במי שופכין. אגב- באוסטרליה הוא אסור לשימוש.

יש לבחור שום אמיתי, פשוט , אפילו “מלוכלך”, והכי טוב אורגני כיוון שבהיותו אורגני וודאי שלא עבר תהליכים הרסניים.

בנוסף- חשוב לדעת שהחומרים הפעילים של השום משתחררים כ 5-10 דקות לאחר חיתוכו ולכן לפני שאוכלים אותו או מבשלים איתו, יש לחתוך אותו ולהמתין 5-10 דקות (כך גם לגבי הבצל והכרוב..).

ואם אתם חוששים מריחוק חברתי, נסו ללעוס עלי פטרוזיליה על מנת לעמעם את הבל הפה השומי.

חשוב לדעת שאם יש כיב פפטי או מעי רגיז- יש לצרוך שום בזהירות ובמינון נמוך שכן הוא יגרום לכאבים ולהחרפת הסימפטומים.

ממרח כוסברה נהדר ושומי:

2 צרורות כוסברה

צרור פטרוזיליה

2 כפות גרעיני חמנייה

4-6 שיני שום

חצי כוס שמן זית

3/4 כפית מלח הימלאיה או מלח טבעי אחר

טוחנים הכול לממרח חלק (ניתן להוסיף שמן זית לפי הצורך) ושומרים במקרר כשבוע.

בתיאבון!

אפרת נבון כהן  N.D, M.Aנטורופתית מוסמכת, אירידולוגית, מטפלת בצמחי מרפא וארומתרפיה. מנהלת מקצועית של מרכז תרפא בבאר שבע, מרצה במכללת רידמן, מנחה סדנאות לבישול בריא, מנחה סדנאות לניקוי גוף, מתמחה בטיפול במחלות כרוניות וסרטן.אמצעי התקשרות:0522628033therapecr@gmail.comwww.terape.co.il
Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן