קינמון מוסיף לבריאות המון – מאת אפרת נבון כהן

התבלין המצוי כמעט בכל מזווה ביתי, מסתבר כמשופע בתכונות ריפוי. הקינמון הינו צמח מחמם המחזק את אנרגיית הלב והריאות לפי הרפואה הסינית. הוא מתאים לטיפול במחלות הקשורות לקור כגון הצטננות, שפעת, גפיים קרות, צמרמורות וכדומה. קינמון מסייע לאיזון הסוכר ועל כן מומלץ מאד לחולי סוכרת, מאט התפתחות תאי סרטן, מוריד רמות שומנים בדם, מסייע לנפיחות בטנית ובחילות, מקל על נוקשות ודלקות במפרקים, מעלה לחץ דם, מטפל בדלקות חניכיים ועוד… לא סתם בימי קדם היה שווה הקינמון במשקלו כזהב!

חשוב להבהיר שהקינמון אינו מתאים למי שיש לחץ דם גבוה, כיבים במערכת העיכול, גלי חום ולנשים בהריון. ובנוסף- יש לרכוש קינמון טרי מסוג שנקרא ציילון- ולא מסוג שנקרא קסיה, המכיל חומר רעיל בשם קומארין. רצוי לרכוש מקל קינמון, לשים לב שהוא לא ישן ומעופש ולטחון לבד לאבקה.

מרק כתום לחורף חם ובריא:

רכיבים (6 מנות):

בטטה גדולה קלופה וחתוכה גס

דלורית בינונית קלופה וחתוכה גס

2 גזרים חתוכים לעיגולים

כרישה חתוכה לעיגולים

רבע כפית קינמון (אפשר יותר- לפי הטעם)

קמצוץ אגוז מוסקט מגורר (לא חובה אם לא אוהבים)

2 כפות שמן זית

כפית מלח הימלאיה או herbamare

מים

אופן ההכנה:

בסיר גדול שמים את כל הירקות, מכסים במים ומרתיחים. מנמיכים ובמבשלים כחצי שעה עד שכל הירקות רכים. מכבים ומוסיפים את התבלינים והשמן. טוחנים היטב (הכי נוח בבלנדר מוט).

אפרת נבון כהן  N.D, M.A

נטורופתית מוסמכת, אירידולוגית, מטפלת בצמחי מרפא וארומתרפיה. מנהלת מקצועית של מרכז תרפא בבאר שבע, מרצה במכללת רידמן, מנחה סדנאות לבישול בריא, מנחה סדנאות לניקוי גוף, מתמחה בטיפול במחלות כרוניות וסרטן.

אמצעי התקשרות:

0522628033

therapecr@gmail.com

www.terape.co.il

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן