שערות שולמית (מתוך הספר מקור בפרסית: עלאם אל-דאוויה, סייד מוחמד סייד נזרי)

מי שמכיר את חברי האיגוד, יודע עד כמה צמחי הארץ קרובים לליבנו ועד כמה אנו אוהבים לקשור את הצומח המקומי עם רפואות מסורתיות אחרות, לניוזלטר הפעם צרפנו מאמר מ”מגזין איבן סינא” של אוניברסיטת משהד באיראן, במאמר החודש על השימוש בשערות שולמית לטיפול בדלקת מעיים כיבית. מוזמנים להמשיך (שימשיך) בפורום האיגוד. שערות שולמית הם מהצמחים הנפוצים ביותר ברפואה הפרסית ועושים בהם שימוש נרחב למחלות ריאה, מעי וזיהומים שונים, גם במהלך הקורונה באיראן שערות שולמית כיכבו בטיפולים שניתנו בצמחי מרפא.
הצמח חמים באיכותו פועל על הריאות, מערכת העצבים ושלפוחית השתן. לשערות שולמית יש איכות רפואית מסורתית של- ניקוי רעלים מהכבד, סיוע בטיפול בצהבת או צהבת וסיוע בהוצאת אבנים בכליות, להוצאת אבנים בשלפוחית השתן. טיפול בקוצר נשימה, מקל על שיעול והצטננות ,אידוי שלו שימושי להצטננות. מטפל בדלקות גרון ובדרכי הנשימה. מטפל יעיל לאקנה יעיל לטיפול בדלקות ופצעונים בזוויות העיניים.
טיפול בבעיות שינה אחד המאפיינים שלהם הוא טיפול בבעיות הקשורות לשינה, נדודי שינה, מתח נפשי, סיוטים, חוסר שקט נפשי ועוד. צמח זה יכול לעזור לשלוט במערכת העצבים ולקדם תחושת רוגע. נהוג להקטיר אותו בחדר השינה על מנת להשרות שינה רגועה ולטיפול באילו שסובלים מתשישות במערכת העצבים. יעיל לחיזוק השיער.


האבקה השרופה של העלים יעילה מאוד לחיזוק שיער וטיפול בנשירת שיער. הנחתו על הראש מסייעת בחיזוק שורשי השיער ומונעת נשירת שיער.

אין להשתמש במרתח של צמח זה כל הזמן, לשם כך ניתן להשתמש בו למשך 10 ימים לעשות הפסקה למשך 5 ימים ולצרוך אותו שוב.מינון- 6-9 גרם.כוס אחת ממרתח ביום, למעט מקרים של מחלות חריפות כמו הצטננות חריפה או שפעת, שם מותר לצרוך שלוש כוסות ביום למשך 4 ימים.

מרתח: שלוש כפות עלים בליטר מים ומביאים לרתיחה איטית למשך שעה, לסנן.
סירופ למחלות ריאה : מערבבים 100 גרם עלים יבשים עם ליטר מים , מביאים לרתיחה, מורידים לאש נמוכה ומוסיפים חצי קילו סוכר ומשאירים על אש נמוכה עד שמתקבל מרקם סמיך של סירופ, לאחר מכן מסננים במסננת ויוצקים לכלי אחסון נקי. הצריכה של סירופ זה היא שתי כפות עד מספר פעמים ביום לפי צורך. סירופ זה משמש להקלה על שיעול, דלקות ריאה, דלקות בשדיים ואבנים בדרכי השתן.
לחיזוק השיער וצמיחת השיער, ניתן להכין משחה מעלים טריים ולשפשף אותם על שיער הראש.
בקליניקה תמצאו את השימוש בצמח כיעיל מאוד למגוון רחב של זיהומים, חיזוק מערכת החיסון ומערכת העצבים.
הידרוסולים-ניוזלטר

Print Friendly, PDF & Email

מקורות

המידע המובא כאן הוא על דעת הכותב בלבד. אין העמותה לצמחי מרפא (עיל”ם) אחראית לתוכן המאמר. שימוש בצמחים או במוצרים אחרים מחייב במקרים מסוימים שיקול דעת רפואי, ועל כן יש להיוועץ במומחה מתאים. העמותה הישראלית לצמחי מרפא ועורכי תוכן האתר אינם אחראים לכל מקרה של שימוש בלתי מבוקר, או בלתי מקצועי במידע ו/או בצמחים הנזכרים.

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

המידע הכתוב באתר אינפורמטיבי בלבד 

ואינו מהווה תחליף לתרופות ו/או ייעוץ רפואי.

בכל מקרה יש להיוועץ ברופא/ה.

דילוג לתוכן