הידרוסולים למתרפא האונקולוגי, מאת: גידי גור

עולם השימוש בהידרוסולים נולד ברפואה הפרסית, שימוש רציף בעשרות סוגים מתועד בכתבים הפרסיים ושגור בבתים רבים עד ימנו, עם השינויים הגיאופוליטים ההידרוסולים נדדו עם הרופאים לרפואה האויגרית וכמובן לרפואה האוננית בהודו. ההידרוסולים רשומים כתרופה מסורתית לכל דבר ועניין בפרמקופיאה האוננית בהודו, הסינית בסין ובפרמקופאיה הפרסית שנבנית באיראן. 
על מנת להבין את השימוש הנכון בהידרוסול עלינו להבין מהו הידרוסול?


ראשית- בתורת המרות היוונית, לכל צמח יש מזג- חם, קר, יבש או רטוב, כל מזג מתחלק ל 4 דרגות שונות, אילו האחרונות קובעות את השפעת הצמח על מרות הגוף. בנוסף, תורת המרות היא תורה של הפכים, בה אנו משתמשים במזג ההופכי של המחלה על מנת להחזיר את הגוף לאיזון ולסייע לו להמשיך לעבוד בצורה טבעית. 
להגדרתי וניסיוני הידרוסול הוא הצורה הטהורה ביותר לשימור מזג הצמח, ובתנאי שנקטף, עובד וזוקק בצורה נכונה, לא פחות חשוב- שאבחנו נכון את המטופל ואת מזגו. 

ההידרוסול הוא המתקן המהיר ביותר למזג מופרע ויכול “לתקן” במהירות רבה סימפטומים רבים ולעיתים אף לטפל במקור. 
מתוך הפרמקופאיה ההודית.

חשוב להבין, שרשום שמקורם אצל הערבים, הכוונה לשפה שהייתה נהוגה באימפריה הפרסית לאחר הכיבוש הערבי. 
עולם ההידרוסולים אינו שונה למעשה מהשימוש בצמח, אלא, בהבנת הנגזרת שלו, ממש כפי שסירופ, אבקה, מגו’ן, לקוק, סנוף, חמירה, חליטה וצורות הלקיחה הרבות האחרות נושאות ייחוד, ההידרוסול או זול, בטוח לשימוש (יחסית לצורות הלקיחה האחרות) והוא מהיר מאוד בפעולה שלו- פה ייחודו הגדול, התוצאה היא מיידית או כמעט מיידית. 

למה התוצאה כה מהירה? מכיוון שההידרוסול נושא את המזג הבלתי מופרע של הצמח ואינו נושא איכויות נלוות המשתנות בעיבוד אחר או מגרות בצורתן הגולמית (כמו אבקה). 
זהו נושא רחב להבנה, שמי שיבחר להעמיק בו צריך להבין את בסיס ההבנה בצמחים הבודדים על האיכויות הנלוות שלהם, איכויות אילו קובעות את תפקודו של הצמח על בסיס המזג שלו. את מקבץ האיכויות על הפירוט שלהם נוכל למצוא וללמוד בספרו של איבן סינא- קנון הרפואה, בכרך הראשון.

אצל מתרפאים אונקולוגים תופעות הלוואי מהתהליך הן רבות, משתנות ועלולות לפגוע קשות במהלך החיים והנגזרת היא ירידה באיכות החיים ואיתה התגברות הדלקתיות בגוף. 

מניסיוני הקליני ומעבודה משותפת עם רופאים בתורת המרות אעלה מספר שימושים בהידרוסולים  העשויים להקל ולפתור תסמינים שונים. את ההידרוסול ניתן להפיק לבד, המטופל יכול להפיק לבד (במקינטה) או לרשום בכמויות קטנות, לא פחות חשוב לשמור על כיסו על המטופל ולא רק על בריאותו. 
את ההידרוסולים יש להכין ביחס של 50 גרם יבש על ליטר מים או 150 גרם טרי על ליטר מים :

  • בחילות , הקאות, צרבות וחומציות יתר – הידרוסול מנטה, מינון של 50 מל פעמיים עד שלוש ביום, במקרים שהמנטה אינה מספיקה לזקק ביחס שווה קמומיל, מנטה ופיליפנדולה , לתת במינון דומה. 
  • כאבים בצלעות בגלל מיימת, קושי בנשימה, בצקת- הידרוסול געדה, מינון של 30 מל פעמיים עד שלוש ביום.
  • שיעול לאחר טיפולים כימיים וביולוגים, יבש או רטוב – הידרוסול ורדים (טרי בלבד) 50 מל פעמיים עד שלוש ביום.
  • פצעים בעור לאחר טיפולי אורביטוקס או טיפולים המעוררים פריחה עורית אדומה – הידרוסול עשנן ביחד עם זרעי עולש, 30-50 מל פעמיים עד שלוש פעמים ביום.
  • להפחתת כויות במהלך הקרנות- מריחה של הידרוסול לבונה על האזור המוקרן, מספר פעמים ביום.
  • תפקודי כבד גבוהים, חוסר תאבון, שיהוק- הידרוסול פרחי ערבה 30-50 מל פעמיים ביום.
  • עייפות, תשישות, בחילות, חרדה- הידרוסול פרחי חושחש 30 מל פעמיים ביום.
  • אנסומניה, חרדה,סיוטים- הידרוסול שורש ולריאן רפואי למזג קר או הידרסול עץ אלמוג למזג חם, 50 מל לפני השינה.

לכל אחד מהצמחים המוזכרים מעלה, יש מזג, איכות ותפקוד וכמובן שיש להתאים אותם לאחר אבחנה מסודרת. אין בכתוב מעלה להוות המלצה לטיפול, אלא, חומר אינפורמטיבי למטפלים מוסמכים בלבד. 

Print Friendly, PDF & Email

מקורות

המידע המובא כאן הוא על דעת הכותב בלבד. אין העמותה לצמחי מרפא (עיל”ם) אחראית לתוכן המאמר. שימוש בצמחים או במוצרים אחרים מחייב במקרים מסוימים שיקול דעת רפואי, ועל כן יש להיוועץ במומחה מתאים. העמותה הישראלית לצמחי מרפא ועורכי תוכן האתר אינם אחראים לכל מקרה של שימוש בלתי מבוקר, או בלתי מקצועי במידע ו/או בצמחים הנזכרים.

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

המידע הכתוב באתר אינפורמטיבי בלבד 

ואינו מהווה תחליף לתרופות ו/או ייעוץ רפואי.

בכל מקרה יש להיוועץ ברופא/ה.

דילוג לתוכן