יקירי ומייסדי העמותה

יקירי ומייסדי העמותה

דר' מינה פארן Ph.D

חוקרת בדימוס בפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית, י-ם.
מינה, היא מהחלוצות והמובילות בארץ בתחום השימוש בצמחי מרפא. יוזמת ובין מייסדי העמותה הישראלית לצמחי מרפא. מאז הקמתה נבחרה לכהן כנשיאת העמותה משנת 2003 ועד 2022. מינה פארן ממייסדי עיל”ם העמותה הישראלית לצמחי מרפא, היא האורים ותומים של העמותה. מינה התוותה את הדרך בה אנו ממשיכים.
ד”ר מינה פארן היא ביולוגית, אשר התמחתה בתחום הבוטניקה והכימיה של צמחי המרפא. את לימודיה השלימה במסגרות רבות, אקדמיות וחוץ-אקדמיות. את לימודי הדוקטוראט שלה עשתה באוניברסיטת שטראסבורג בצרפת. מינה עסקה משך שנים במחקר רפואי בתחום המיקרוביולוגיה והאימונולוגיה, והתמחתה במחקר על חיידקים מסוג סטרפטוקוקים.
בשנת 1983 החלה ללמוד רפואה סינית, ולימודים אלה הביאו אותה בהמשך לחזור ולעסוק בצמחים.
מינה איחדה את כל מה שלמדה מהמחקר הרפואי, לימודי ארץ ישראל והרפואה הסינית וכך הגיעה לצמחי המרפא.
מאז שנת 1986 עוסקת ד”ר פארן בהוראה, כתיבה ומחקר בתחום צמחי המרפא. היא מלמדת אנשי מקצוע -רופאים, רוקחים ומטפלים, וגם קהל פתוח ובלתי מקצועי. מאות מתלמידיה בישראל עוסקים בטיפול וריפוי, הדרכה ומחקר של צמחי המרפא. כמומחית בעלת שם בתחום, העמידה דור שלם של תלמידים בישראל, מהם גם מורים ומטפלים בזכות עצמם.
במסעותיה ברחבי תבל הכירה מינה צמחי מרפא מן הבר ומן החקלאות, אלה גם אלה בשימוש עממי ע”י בני המקום. ד”ר פארן חיברה שני ספרים וכתבה מאות מאמרים על צמחי מרפא שונים מישראל ומרחבי תבל.
דר’ מינה פארן היא מהחלוצות והמובילות בארץ בתחום השימוש בצמחי מרפא, והמומחית מספר 1 בעולם לצמחי מרפא של ארץ ישראל. מעידים על כך עמיתיה ותלמידיה הרבים, שרבים מהם נמצאים בשורה הראשונה של ההרבליסטים בארץ. בשנת 2020 הוענק לדר’ מינה פארן פרס מטעם העמותה ותעודת הוקרה כיקירת העמותה על ידי יו”ר העמותה, פרץ גן ויפה ברמץ חמוטל מנכ”לית העמותה.

דר' אלינה צימרמן ליבון (M.D), מנהלת רפואת ארצית בכללית רפואה משלימה

2003-2006 – ממייסדי עיל”ם, העמותה הישראלית לצמחי מרפא 2003 וחברה בוועד המנהל.
בשנים 1998-2000 למדה צמחי מרפא אצל דר’ מינה פארן.
בשנים   2005-2007  Correspondent Course: Clinical Herbalist for Physicians (Postgraduate Diploma) International College of Herbal Medicine (ICOHM) New Zealand 
“הצעדים הראשוניים של עמותה כמו פנטזיה בשיח בין החברים והפכה למציאות מפוארת.
אני מאחלת שנמשיך להיות פורצי דרך ונמשיך דרך פעילות עשירה ומגוונת לגדול ולהרחיב את המודעות בציבור. אני מוקירה תודה לכל מי שמשקיע בקיומה.”

פרופ' זהרה יניב בכרך,Ph.D, נשיאת העמותה מנובמבר 2021​

פרופ’ אמריטוס, אתנו – בוטנאית, מרצה וחוקרת בתחום צמחי המרפא. חוקרת בכירה בדימוס במנהל המחקר החקלאי – מכון וולקני. בין מחקריה החשובים- המחקר האתנובוטני של צמחית הארץ כמקור לתרופות. בעקבות מחקר זה יצא לאור הספר: “צמחי המרפא של ארץ ישראל” (דן פלביץ ז”ל וזהרה יניב.) פרסמה הרבה מאמרים וכמה ספרים. ממייסדי העמותה וחברת הוועד המנהל של העמותה מ- 2003. במהלך השנים לקחה חלק בוועדות השונות של העמותה, בארגון הכנסים ובניהול השוטף, יחד עם שאר חברי הוועד בעשור האחרון. בשנים 2020-2021 נבחרה כיו”ר הוועד המנהל. בשנת 2020 הוענק לפרופ’ זהרה יניב בכרך תעודת הוקרה כיקירת העמותה יחד עם דר’ מינה פארן. מאמינה גדולה בחשיבות ובשליחות של העמותה להפצת הידע של עולם צמחי המרפא לקהל הרחב.
בסוף 2021 נבחרה לכהן כנשיאת העמותה.

מר פרץ גן, M.Ag, יו"ר הוועד המנהל בשנים 2003 – 2007 ובשנים 2018-2020

אגרונום, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים (1980) בהצטיינות ומוסמך אוניברסיטת טקסס A&M. מגדל צמחי מרפא בישראל מאז 1996. מומחה לאינטרודוקציה של צמחים, וטכנולוגיות בתחום ייצור צמחי המרפא ומוצריהם. בשנת 2003 היה בין מקימי עיל”ם העמותה הישראלית לצמחי מרפא, כיהן כיו”ר העמותה בשנותיה הראשונות וכחבר הועד המנהל ושירת כגזבר עד 2020.

פרץ מנהל את “על עלים מרכז לצמחי מרפא בע”מ” ומחלק את זמנו בין השדות והחממות, אולם הייצור, פעילות מגוונת בעולם הצמחים ופעילות למען חברה צודקת בישראל.

דר' גבי לינק,Ph.D

חוקרת בכירה בדימוס בפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית, ירושלים. ממייסדי העמותה וחברת הוועד המנהל של העמותה מ- 2005. חברת וועדת תקשורת 2006-2008. יו”ר משותף 2006-2008. יו”ר העמותה  2008-2014 בשנים 2014-2020 תפקדה כיור ועדת ביקורת. גבי מספרת: ב-2003, מספר אנשים נלהבים החליטו לאחד כוחות ולארגן את העוסקים בצמחי מרפא, לעמותה למען  “קידום תחום צמחי מרפא בארץ, על כל ענפיו.” מגדלים ויבואנים, מרצים וחוקרים, בוטנאים, ביולוגים וכימאים, יצרני תרופות צמחיות ותוספי מזון והמשתמשים בהם, עוסקים בתחום או רק אוהדים, מקצוענים וחובבנים, לומדים ומלמדים. עד היום, זהו הארגון היחיד מסוגו בארץ. מספר שנים יום הקמת העמותה העליתי את הרעיון לגל ראן להקים איגוד מקצועי למטפלים. האיגוד המקצועי הראשון והיחיד, איגוד ההרבליסטים הקליניים של עיל”ם נולד בשנת 2007 .יצאנו עם האיגוד לדרך נרגשים תוך הבנה שאנחנו עושים היסטוריה.
היה לי הכבוד ללוות את העמותה יום היוסדה ועד היום. להיות חברה בוועד המנהל ואחר-כך לכהן כמה שנים כיו”ר העמותה. אני מלאת גאווה על כך. מבחינתי הזדמנות יוצאת מן הכלל להכיר ולהוקיר אנשים נפלאים, עם כוח נתינה עצום. העמותה היא בראש ובראשונה סיפור על אנשים: נבחרת של הכי טובים המתנדבים למען המטרה הציבורית ותורמים מזמנם ומכוחם למען האחר ואני גאה ואסירת-תודה על זה שעבדתי עמם. התחלנו מאפס וחשפנו לציבור את חשיבותה של רפואת הצמחים, המשולבת ברפואה הקונבנציונאלית. באמצעות הפעילויות שקיימנו.קידמנו את המטרה לאחד את העוסקים בתחום צמחי המרפא כארגון עצמאי, למען שימוש בטוח בצמחי מרפא, מידע חדשני , לימוד, תעסוקה ומחקר. למידה אודות צמחי א”י. יחד עם זה קיימנו קשר עם ארגונים מקצועיים אחרים בארץ ובעולם. לייצג ענייניים ציבוריים בתחום צמחי מרפא מול הממסד והציבור הרחב, לפעול למען הסמכה מקצועית מוכרת של מטפלים הצמחי מרפא.
נכון להיום, לא מעט הודות לעיל”ם –  רפואת הצמחים אינה נישה שולית וחסרת חשיבות, אלא חלק מהרפואה המשולבת. עוד יש לאן להתקדם ואני מאחלת לעוסקים במלאכה המון הצלחה.

גל מ. ראן (RH AHG , MIHA

גל ראן נמנה עם מקימי העמותה הישראלית לצמחי מרפא והיה הרוח החיה מאחורי הקמת איגוד ההרבליסטים הקליניים של עיל”ם, בו שימש כיו”ר משך 7 שנים.
בשלהי 1987 נסע גל מ. ראן ללמוד את תורת רפואת הצמחים בבריטניה. בהיותו בן למשפחת חקלאים היה זה אך טבעי עבורו להתמחות בתחום המשיק לעולם הצומח. לאחר סיום הכשרתו המקצועית והסמכתו שב ראן לישראל ופתח בקריירה מקצועית ארוכת שנים ומגוונת הכוללת פעילות אקדמית ענפה לצד פעילות מקצועית ועסקית בתחום רפואת הצמחים וצמחי המרפא.
כיום מוכר גל ראן כחלוץ רפואת הצמחים הקלינית בישראל וכמומחה בעל שם בתחומים של פיתוח וייצור תכשירים מבוססי צמחי מרפא.

דר' דוד בר

כיום, מוותיקי קיבוץ גבעת ברנר.
עסק עשרים שנה בהוראת טבע במהלכן הפכך לביולוג “ירוק”. חמש עשרה שנים עסק במחקר והדרכה בגידולי שדה ברחבי הארץ.  משנות ה -90 ועד היום, במחקר והדרכה במשתלות גבעת ברנר.
במקביל – למד לימודי רפואה משלימה ב”תמורות”, צמחי מרפא אצל ד”ר מינה פארן,
לימודי תעודת הרבליסט קליני ב”ראן צמחים”.
“למדתי והשתלמתי רבות במהלך השנים ממורים יקרים.
להקמת עילם הביאה אותי מורתי הנצחית דר’ מינה פארן.
הצטרפתי ליוזמה המבורכת של הקמת העמותה ושמשתי שנים רבות בוועד המנהל
הראשון עם טובי החברות והחברים בנושא רפואת הצמחים.
יחד התלבטנו וחלמנו איך לגדול כארגון מקצועי מיוחד במינו. כנסים ראשונים, סיורי צמחים בשטח, הוצאת
העלון ‘קול הצמחים’. כל אלה קמו והתגשמו תוך התלבטות והתרגשות רבה.
עברתי לשמש כחבר ועדת הביקורת לצידה של חברתי הטובה דר גבי לינק.
הקורונה מונעת ממני השתתפות פעילה במפעל האדיר של עיל”ם כיום, וחבל לי מאוד.
אוהב ומעריך את כולכם ומייחל להמשך ההצלחות” – דוד.

Print Friendly, PDF & Email