שמן חוחובה – Jojoba – מאת הילה עזרן

תכונותיו הייחודיות של שמן החוחובה הפכו אותו לאחד מחומרי הגלם האהודים ביותר בקוסמטיקה הטבעית. כמה מילים על חוחובה ואיך הפך לחומר גלם נפוץ בהכנת מוצרים לטיפוח העור והשיער.

החוחובה chinensis) Simmondsia) הוא שיח מדברי שבית גידולו הטבעי במדבריות מרכז יבשת אמריקה דוגמת דרום אריזונה וצפון מערב מקסיקו. כיום מגדלים אותו למטרות מסחריות ברחבי העולם באזורים מדבריים למחצה באמריקה הצפונית, במקסיקו, באפריקה, באוסטרליה ובחלקים שונים של אמריקה הלטינית וגם בישראל. שיח החוחובה צומח בקלות באדמה מדברית חסרת מים, צמיחתו איטית והוא מיתמר עד לגובה של כמטר אחד. לשיח עלים עבים ירוקים-כחלחלים, ופירותיו קשים וחומים, דמויי אגוז.

שמן החוחובה כמעט חסר צבע וריח (צבעו נוטה לעיתים להיות צהבהב), הוא עמיד ביותר ואינו מתחמצן בקלות. לשמן זה חיי מדף ארוכים במיוחד, והוא יכול להשתמר טרי כביום הפקתו גם לאחר שלוש שנים או יותר של אחסון נאות, מבלי שייווצרו ריאקציות או שינויים כימיים פנימיים גם בטמפרטורה גבוהה. כמו כן הוא נותר במצבו הנוזלי גם בטמפרטורה נמוכה. תכונות אלה הופכות אותו לאטרקטיבי ביותר עבור התעשייה הקוסמטית והוא מתאים כתחליף לשמן המינראלי (פרפין קוסמטי), הנחשב לעמיד במידה דומה אך אינו מומלץ ואינו אהוד על שוחרי הקוסמטיקה והריפוי הטבעיים.

לשמן חוחובה שימושים רבים במוצרי קוסמטיקה לטיפוח העור והשיער. הוא אידיאלי מעצם יכולת ספיגתו המהירה והטובה בעור. .

על אף הגדרתו כשמן, מתאים החוחובה גם לטיפול בעור שמנוני ואקנתי. הסיבה לכך היא שהשמן מונע מהגוף לייצר עודף סבום (חלב מבלוטות החלב). הוא מכיל חומצה מיריסטית שהיא אנטי דלקתית ומטפל בעור מודלק במהירות וביעילות.   

שמן החוחובה נחשב להיפו-אלרגני טבעי ולכן יהיה טוב גם לבעלי עור רגיש ולבעלי אלרגיות לקרמים לעור ולשיער.שמן זרעי חוחובה מסייע נגד צלקות, מתיחות לאחר הריון, אקנה, פסוריאזיס ונגד שאר תחלואי העור (שילוב עם שמנים נוספים תמיד עדיף בעיניי, כך נעצים את החומרים לפעילות מאקסימלית). שמן החוחובה גם נשטף בקלות ולכן מצוין להעשיר את השמפו או המרכך בשמן זה.

 הילה עזרן MIHA, CI.Hהרבליסטית קלינית, מטפלת באשקלון.מפתחת ובעלים של המותג Hal’o – קוסמטיקה הרבליסטית, המבוססת על תמציות צמחי מרפא.אמצעי התקשרות:054-4393090 / 077-393090hilazran@gmail.comwww.hila-hc.co.ilפייסבוק- Hal’o by Hila Azran
Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן