דבר מנכ”לית העמותה

שלום חברים

בחודש פברואר 2020 קיימנו כנס מוצלח מאוד בנושא טיפול במחלות סרטן בשילוב צמחי מרפא. המרצים בכנס שריתקו את המשתתפים, דיברו לא רק על הצמחים, אלא בעיקר על האתגר של המטפלים במפגש עם מטופלים אונקולוגים. תודה למרצים שנתנו מזמנם וניסיונם. פרופ’ זהרה יניב בכרך, פרופ’ משה פרנקל, דר’ נאוה דיין, מר אייל שפרינגר, מר שרון קוצר, מר גיל פינצ’וק ומר גידי גור.
כנס החורף ופסטיבל הקיץ הם 2 אירועים גדולים שמקיימת העמותה, והם מרכזים אליה את העוסקים בתחום ואת קהל חובבי הצמחים. מטרת הכנסים שלנו, להביא אל המטפלים ואל הציבור עדכונים חדשים מהמחקר ומהקליניקה ולהפגיש חברים ועמיתים למקצוע. הציבור הרחב חשוף ומוזמן לכנסים שלנו כדי להכיר מקרוב את פועלנו ולהיחשף למידע. במהלך השנה בין האירועים הגדולים, אנחנו מקיימים פעילויות ממוקדות לטובת המטפלים בתחום.

קצת על העמותה
עמותת עיל”ם נוסדה בשנת 2003 על ידי מספר אנשי חזון, ביניהם דר’ מינה פארן, פרופ’ זהרה יניב בכרך, דר’ גבי לינק, פרץ גן ושותפים נוספים. המטרה, לאחד את העוסקים בתחום צמחי מרפא לכדי ארגון מסודר שיפעל לקידום תחום רפואת הצמחים, בפן האקדמי, הטיפולי והיצרני, להפיץ יידע בציבור ולחנך לשימוש מושכל ואחראי בצמחי המרפא. העמותה מקיימת קשר עם משרד הבריאות ובשנה האחרונה חיזקנו את הפעילות מול הוועדה אצל הרגולטור.
הקמנו את איגוד ההרבליסטים הקליניים (בשנת 2007) האיגוד הוא תא מקצועי של המטפלים/הקלינאים העוסקים בתחום רפואת הצמחים לעמותה ולאיגוד מדיניות משותפת בכל הנושאים, כולל ההבנה שיש צורך בהסדרת המקצוע לטובת שמירה על בריאות הציבור. השיתוף מתבטא בעשייה היומיומית בישיבות משותפות, בכנסים והשתלמויות וביוזמות משותפות לקידום מטרות העמותה וחיזוק תא המטפלים.
העמותה יחד עם האיגוד מקיימת פעילויות לטובת בוגרים ומטפלים וותיקים כגון: השתלמויות שהן בבחינת לימודי המשך, סדנאות סופרוויז’ן קליניות למטפלים עם המרצים והמטפלים המנוסים ביותר
במקביל אנחנו דואגים ומקיימים פעילות לציבור הרחב. הפעילות לציבור הרחב שיוזמת עיל”ם חשובה ומועילה למטפלים, ליצרנים ולמגדלים. אנחנו מקור למידע נקי ולא מסחרי. העמותה דואגת לחשיפה ומודעות לצמחי המרפא ומעודדת שימוש מבוקר בצמחים. בשנים האחרונות גייסנו מספר חברות מסחריות שהבינו את חשיבות קיומה של העמותה ונענו לקריאה להצטרף כחברה תומכת בעיל”ם. אנחנו מקווים שהן תמשכנה בזה.
בימים אלו אתר האינטרנט של עיל”ם עובר מתיחת פנים ובקרוב.. נשיק את האתר החדש של העמותה.. שיהיה נגיש לכל וישמש למידע ובין היתר כפלטפורמה למטפלים/למכללות ולחברות תומכות. באתר החדש מטפל חבר עמותה יוכל לפתוח כרטיס עסק בדף נחיתה משלו ולערוך אותו לצרכיו.. כנ”ל תוכלנה לעשות המכללות והחברות התומכות בעמותה.

ההסדרה של העיסוק בתחום
אחד האתגרים שעומדים בפנינו הוא נושא ההסדרה של המטפלים. עסקנו בעבר בנושא ההכרה/ההסדרה של תחום העיסוק ואנחנו בשאיפה לחזור לטפל בנושא. אנחנו מתכוונים לבחון שוב את העניין ומקווים לשנות את הגישה של הממסד כלפי העוסקים בתחום.
עבודה רבה עוד לפנינו, אבל לא נוכל לה לבד. מטפלים/וסטודנטים לצמחי מרפא ונטורופתי, כל עוד הממסד לא הגדיר את תחום העיסוק שלנו, ואין לנו הכרה, נושא התעסוקה מורכב יותר. חשוב שנשלב כוחות, כדי שנהיה ראויים להכרה. העמותה היא הבית.

יש לנו אלפי עוקבים ושותפים לפעילויות ביניהם מטפלים רבים אבל לצערי לא כולם חברים. מטפלים יקרים, עיל”ם היא הבית שלכם. ועיל”ם עושה עבודה! אני קוראת לכם מכאן, בואו הצטרפו לעמותה, ותגדילו את כוחנו מול האתגרים.

תודות
אני פעילה בעמותה שבע שנים ואני רואה בזה זכות גדולה! זכות לעבוד עם אנשים בעלי שיעור קומה שאיכפת להם, והם מקדישים את עצמם ותורמים לעמותה ולקידום מטרותיה.
היום כבכל שנתיים מתקיימות בחירות לוועד מנהל. חברי הוועד המנהל משקיעים מזמנם ומרצם בהתנדבות. יש חברי וועד שמתחלפים ויש שמתמידים ונשארים לפעול בה שנים. בין המתמידים ראוי לציון באופן מיוחד יו”ר העמותה היוצא, מר פרץ גן, על המסירות והעקביות משך שנים לטובת העמותה. פרץ גן ממייסדי העמותה היה חבר וועד מנהל, יושב ראש מספר קדנציות וגזבר העמותה מיום היוסדה ועד היום’ הביא איתו תעוזה, רעיונות פורצי דרך והמון יוזמה. אנחנו מוקירים לפרץ תודה גדולה ומאחלים לו עוד שנים רבות של הצלחה.
בסוף הכנס נפרסם את תוצאות הבחירות ואת שמות חברי הוועד הנבחר.
אנחנו מודים לוועד היוצא ומאחלים הצלחה רבה לוועד החדש שנבחר
היום הזה הוא יום של תודה והוקרה. בפתיח המושב השני של היום, נקיים טקס הוקרה מיוחד לשתי נשים שאין ראויות מהן, נשים מעוררות השראה. דר’ מינה פארן, נשיאת העמותה ופרופ’ זהרה יניב בכרך, תודה אישית ממני, אתן הרוח וההשראה. אשרי שזכיתי לפעול לצידכן.
תודה גדולה מגיעה לצוות שעובד איתנו שבלעדיהן שום דבר לא זז.
למורן לאור מזכירת העמותה, שנכנסה לתפקיד לפני מספר חודשים וכבר חולשת על הכול בנועם הליכות. מאחלת לך הצלחה!
למעיין לבנטל, רכזת הרגולציה על עבודה מצוינת מול משרד הבריאות. לאפרת שחר דרוק, תודה ענקית על שנענית לקריאתי וחזרת אלינו לנהל את המדיה.
מייחלת שנמשיך לעלות ולהצליח
תודה לכולם,
שלכם,
יפה ברמץ חמוטל מנכ”לית העמותה
(מתוך דברי הפתיחה בכנס)

Print Friendly, PDF & Email