שיתוף פעולה בין עיל”ם ובין הלשכה לרפואה סינית בישראל והאגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי

קהילה יקרה,

אנו מבקשים לעדכן אתכם בחזרה לפעילות משותפת של עילם – העמותה הישראלית לצמחי מרפא ובתוכה איגוד ההרבליסטים המקצועי, לבין הלשכה לרפואה סינית בישראל, והאגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי.

  מטרות היעד שנקבעו הם:

  1. שיתוף פעולה של שלושת הגופים במטרה לייצר מתווה פעולה מסודר של הקהילה מול הרשויות.
  2. קביעת קווים מנחים בהתאם לפעולות בהם אנו נוקטים מול הרשויות והעדכונים שיוצאים מטעם משרדי הממשלה.

במעמד זה של שלשת האיגודים אנו מבקשים שוב מפורשות להימנע מכל פרסום  ושיווק “ערכות התגוננות” למניעה וטיפול בקורונה. פעולות אלו עשויות להיחשב על ידי הרשויות כמצג שווא והטעיית הציבור, דבר החושף את הסיכון לקנס ולתביעה, כמו גם פגיעה בשם כל הקהילה.

להזכירכם! החוק אוסר על ייחוס סגולות ריפוי לתכשירים שאינם תרופה.

מטפלים חברי האיגוד, כולנו מכירים בחיוניותם של צמחי מרפא בכל הנוגע לשמירה על בריאות האדם. יחד עם זאת, האיגוד אינו רואה בעין יפה את הפרסומים המציגים תוכניות טיפול או פורמולות צמחי מרפא, המבטיחים טיפול והגנה מפני קורונה.

המטפלים שהרשות להגנת הצרכן קנסה אינם חברי איגוד ההרבליסטים הקליניים ואינם חברי עיל”ם. למרות זאת, אנו מבקשים להזהיר בעניין ובהזדמנות זו גם לרענן את כללי האתיקה המקצועית שאתם חתומים עליה (להלן הקוד האתי של האיגוד). חלק מהכללים: להימנע ממתן טיפול שלא לצורך, להימנע מהבטחות ריפוי כחלק משיווקיות ללא ביסוס מחקרי מדעי ובוודאי שלא לעשות ניצול לרעה במצוקה שבה נמצא הציבור, נוכח המגיפה המתפשטת בארץ ובעולם.

אחת לשבוע במהלך התנהלות מצב מיוחד זה נעלה במדיה החברתית ובתפוצת המיילים של החברים עדכונים והנחיות ברורות מצד שלושת הגופים, ככל שיהיו כאלו.

אנו מזמינים את כל החברים לקחת חלק פעיל ולתרום מזמנם בתוך העמותות לקידום אחראי של מטרותינו, זה המקום להודות לכל החברים המשקיעים שעות מזמנם לטובת הקהילה.

בברכת בריאות שלמה

וועד מנהל העמותה ואיגוד ההרבליסטים הקליניים של עיל”ם

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן