הוקרה על מפעל חיים לד”ר מינה פארן ופרופ’ זהרה יניב בכרך

נאום ההוקרה על מפעל חיים שניתן לדר’ מינה פארן ופרופ’ זהרה יניב בכרך בכנס “טיפול בסרטן בשילוב צמחי מרפא” – מאת פרץ גן, יו”ר העמותה היוצא

 

לא בכל יום נופלת לידינו הזכות להביע הערכתנו ולהודות בפני עם ועדה לדמויות התורמות תרומה משמעותית לעיצוב עולמנו המקצועי והאישי. היום הוא יום כזה.

ועד העמותה שמח להעניק השנה תעודות הוקרה לשתי נשים יקרות, ויקירות העמותה מיום הקמתה, שהן גם חברות אישיות ביניהן וכמובן שלנו.

הרבה מן המשותף להן: עשו להן שם כמורות מעולות, שתורתן נסמכת אל המדע, דרשתן מחכימה ובהירה ומבוקשת בכל אכסניה.

שנוהגות כבוד בכל אדם ותלמידיהן כמו גם עמיתיהן מחזירים להן כבוד.

הַלוֹמֵד מֵחֲבֵרוֹ פֶּרֶק אֶחָד, אוֹ הֲלָכָה אֶחָת, אוֹ פָּסוּק אֶחָד, אוֹ דִבּוּר אֶחָד, אוֹ אֲפִילוּ אוֹת אֶחָת, צָרִיךְ לִנְהוג בּוֹ כָּבוֹד” (אבות, פרק ג’ משנה ו’)

ואנחנו למדנו יותר מפרק אחד…

 

ד”ר מינה פארן

ד”ר מינה פארן נשיאת עיל”ם היא ביולוגית, אשר התמחתה בתחום הבוטניקה והכימיה של צמחי המרפא. את לימודי הדוקטוראט שלה עשתה באוניברסיטת שטראסבורג בצרפת, ואת לימודיה השלימה במסגרות רבות, אקדמיות וחוץ-אקדמיות. מינה עסקה משך שנים במחקר רפואי בתחום המיקרוביולוגיה והאימונולוגיה, והתמחתה במחקר על חיידקים מסוג סטרפטוקוקים.

מינה שילבה בלימודיה את המחקר הרפואי, לימודי ארץ ישראל והרפואה הסינית והגיעה לצמחי המרפא.

מאז שנת 1986 עוסקת ד”ר פארן  בהוראה, כתיבה ומחקר בתחום צמחי המרפא. כמרצה מבוקשת, מינה לימדה אנשי מקצוע -רופאים, רוקחים ומטפלים, וגם קהל פתוח ובלתי מקצועי. מאות מתלמידיה בישראל עוסקים היום בטיפול וריפוי, הדרכה ומחקר של צמחי המרפא.

אהבתה של מינה לצמחים ולטבע עוברת כחוט השני בהרצאותיה ובסיוריה בשטח, והיא מדביקה בהם את כל תלמידיה. במסעותיה ברחבי תבל הכירה מינה צמחי מרפא מן הבר ומן החקלאות, אלה גם אלה בשימוש עממי ע”י בני המקום. היא חיברה שני ספרים על צמחי המרפא ברפואה המודרנית, וכתבה מאות מאמרים על צמחי מרפא שונים מישראל ומרחבי תבל. צמחי מרפא עבור מינה הם דרך חיים, אותה היא מיישמת בשקדנות גם באופן אישי, בהכנות רוקחיות ובשיתוף הסובבים אותה.

ב 2003 היתה מינה בין מייסדי עיל”ם – העמותה הישראלית לצמחי מרפא, אשר שמה לה למטרה לקרב את הנושא לציבור הרחב, ולשפר את רמת הלימוד והידע של המטפלים והמטופלים. בערב הקמת עיל”ם נבחרה מינה לכהן כנשיאת העמותה, תפקיד שהיא ממשיכה למלא ברציפות עד היום, בהתנדבות, תוך הענקת השראה רבה לכל החברים והפעילים בעמותה.

 

פרופ’ זהרה יניב-בכרך

פרופ’ זהרה יניב-בכרך היא מומחית בעלת שם לצמחי מרפא, ובמיוחד בתחום האתנובוטניקה – הרפואה העממית בתרבויות העתיקות והמתחדשות בעולם המודרני. עבודות המחקר שלה מתמקדות בחקר אתנו-בוטני של המזרח התיכון וארץ ישראל. כמו כן, עסקה בחקר צמחי שמן כגידולים בעלי ערך לבריאות, כגון שמן נר הלילה, חיפוש אחר מקורות צמחיים לשמן עשיר בחומצת השמן אומגה-3, חומרים פעילים בצמח האורגנו, ועוד.

זהרה היא ילידת תל אביב, בעלת תואר ראשון ומוסמך מטעם המחלקה לבוטניקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ודוקטורט בביוכימיה מאוניברסיטת קולומביה בארה”ב. תואר פרופסור הוענק לה  ע”י אוניברסיטת בר-אילן והאוניברסיטה העברית.

במשך אחת-עשרה שנה שהתה בארצות הברית ועסקה כחוקרת בביוכימיה של יחסי טפיל-פונדקאי. תקופה זו הניבה מאמרים רבים פרי עטה. בשנים אלו התוודעה אל צמחי המרפא.

עם חזרתה ארצה החלה את עבודתה במנהל המחקר החקלאי (“מכון וולקני”). במשך 25 שנה עבדה כחוקרת ביוכימאית במחלקה לצמחי רפואה במכון לגידולי שדה. בהמשך, הייתה ממונה על היחידה לשיתוף פעולה בינלאומי חקלאי במנהל המחקר, וסייעה לחתימת הסכמי שיתוף פעולה במחקר חקלאי עם מדינות רבות. זהרה הוזמנה כמדענית אורחת לאוניברסיטאות ומרכזי מחקר שונים בעולם.

זהרה שותפה לכתיבתם ועריכתם של ספרים שפורסמו בארץ ובחו”ל, מביניהם מוכר ואהוב במיוחד, “צמחי המרפא של ארץ ישראל”, שכתבה עם פרופ’ דן פלביץ’ ז”ל. מאמריה מתועדים בפרסומים רבים בעיתונות הבינלאומית והפופולרית.

את תורתה ממשיכה זהרה להנחיל כמרצה לסטודנטים, בקורסים בנושאים בנושא צמחי המרפא ברפואה מודרנית, חומרי טבע מצמחים בתזונה ובבריאות האדם.

זהרה ממשיכה בכתיבת ספרים ומאמרים, והיא פעילה ב”עיל”ם”, שהיא בין מייסדיה, כיהנה כיו”ר הוועד המנהל וחברת הוועד המנהל עד היום, בהתנדבות.

 

בהתרגשות ובהערכה רבה, עיל”ם – העמותה הישראלית לצמחי מרפא מתכבדת להעניק את תעודות הוקרה על מפעל חיים, לד”ר מינה פארן ולפרופ’ זהרה יניב. 

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן