דבר יו”ר העמותה היוצא – מר פרץ גן

עיל”ם – העמותה לצמחי מרפא מציינת השנה את שנת הפעילות ה-17 שלה. חבורה קטנה של תלמידי ד”ר מינה פארן יזמה את הקמת העמותה, ומאז ייסודה בשנת 2003, חברו לעמותה מאות רבות של אנשי מקצוע מתחומים שונים. ביחד, ערכנו כנסים והשתלמויות, יצאנו לסיורים בטבע ובאתרי ייצור, פרסמנו מאמרים והרצאות, תמכנו בבודדים ובציבור המטפלים, בהסברה וברגולציה מול הממסד, הגדרנו את מעמד לימודי צמחי המרפא במכללות, ועוד ועוד. חשוב אולי מכל –  יצרנו קשרים וחיבורים בין העוסקים בתחום. עיל”ם הפכה להיות צומת חשובה עבורם, וגם עבור קהל חדש המגיע אלינו מדי שנה.

אני נרגש וגאה לראות את הפעילות הרבה על כל גווניה היום, ואסיר תודה לכל מי שנותנים היום ונתנו כתף לאורך השנים – בלעדיכם זה לא היה קורה. אני מאוד שמח וגאה על הפעילות בעיל”ם, ובמיוחד על הפעילויות החדשות שהוספנו מדי שנה.

אני מסיים עכשיו שתי קדנציות כיו”ר (בנוסף לשתיים בתחילת הדרך של עיל”ם), ומקווה להתפנות  בקרוב לעסוק בנושאים אחרים (כמה חבל שאי אפשר להיות במספר מקומות בעת ובעונה אחת!).

בין החברים בעמותה שלנו יש כוחות רבים, טובים וצעירים, ביניהם גם אנשים עם רוח ההתנדבות הנדרשת. צריך רק לגלות אותם!  רבה הדרך לפנינו – בצירוף חברים ואוהדים חדשים, בהשגת הכרה ציבורית רחבה לערכם של הצמחים ולמקצוע המטפל ובמשימות מרתקות – במחקר, בייצור, בהוראה.

אנחנו נמצאים היום בנקודת זמן מאוד משמעותית לענף ייצור המזון בכלל ולתוספי התזונה, בתוכם  צמחי המרפא, בפרט. מודעות גוברת לחשיבות תזונה נכונה מחד גיסא, משבר ייצור המזון המתקרב, וההתחממות הגלובלית מאידך גיסא, יוצרים מוטיבציה חזקה לפיתוח מזונות חדשים, בעלי ערכים בריאותיים, ותכשירים על בסיס צמחי, נתמכי-מדע. בישראל נערכים כבר עתה לשינויים אלה במרבית מוסדות המחקר ובתעשייה. הזדמנויות רבות  חדשות נוצרות גם לצמחי המרפא. חברי עיל”ם, וגם העמותה כגוף מקצועי, מסוגלים להשתלב בשינויים האלה.

לחברי הוועד הנבחר החדש, לצוות המוכשר העוזר על ידם ולכל חברי העמותה, אני מאחל הצלחה רבה. ניפגש בשמחות.

פרץ גן

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן