כנס “צמחי מרפא ומחלות ממאירות” – סתיו 2016

ד"ר נוח סמואלס – צמחי מרפא והטיפול האונקולוגי: אנטגוניזם, סינרגיזם ומה שביניהם

רופא אינטגרטיבי, מתפקד היום כמנהל הרפואי של מרכז טל לאונקולוגיה אינטגרטיבית במכון האונקולוגי, מרכז רפואי שיבא (תל השומר). מומחה לרפואה פנימית, כאשר עברתי מספר הכשרות בתחומים שונים של רפואה משלימה (רפואה סינית, היפנוזה ועוד). הממסד האונקולוגי הקונבנציונלי חושש מאד מהשימוש בצמחי מרפא, בעיקר כשהוא ניתן בזמן הטיפול האונקולוגי המקובל. החשש העיקרי הוא מפני אינטראקציות בין צמחי המרפא לתרופות הכימיות והביולוגיות, מה שעלול להקטין את יעילותן ובכך לפגוע בתוצאי הטיפול (treatment outcomes). במהלך ההרצאה יתואר היקף התופעה; יוצגו מנגנונים פרמקודינמיים, שדרכם עלולה להתרחש אינטרקציה בין צמח לתרופה; ויידון מקומו של הטיפול בצמחי מרפא בעת טיפול אנטי-סרטני פעיל.

ד"ר עופר כספי – צמחי מרפא מסורתיים ורפואת סרטן מודרנית – תובנות ואתגרים מן השטח

עופר כספי MD, PhD, מומחה ברפואה פנימית ולרפואה משלימה, מורשה לטיפול בהיפנוזה ובעל דוקטורט נוסף בפסיכולוגיה, עם התמחות בהערכת מערכות ושיטות מחקר. מנהל היחידה לרפואה משלימה בסרטן ומרפאת המחלימים במרכז דוידוף שבביה"ח בילינסון, המרכז הרפואי רבין, יו"ר ועדת העדכון של הרפואה המשלימה באגודה למלחמה בסרטן ובעל קליניקה פרטית בתל אביב. אדם ורופא. השילוב בין המסורתי והמודרני אינו רק מפגש מרתק בין עולמות תוכן, ידע ופילוסופיה שונים, אלא גם ובעיקר אתגר יומיומי בניהול רב לשוני של חולים מורכבים, דוגמת חולי סרטן. ההרצאה תסקור את הנסיון המצטבר בטיפול בצמחי מרפא בחולי סרטן ביחידה לרפואה משלימה במרכז דוידוף שבבילינסון, היחידה הראשונה והגדולה בארץ לטיפול אינטגרטיבי בחולי ובמחלימי סרטן ותנסה להגדיר את מקומה ואת תרומתה הפוטנציאלית של רפואת הצמחים לשיפור הדיאלוג הבין תחומי בין הישן והחדש, בעת שמערכת הבריאות המודרנית ממשיכה ותמשיך להיאבק באתגריה המסורתיים. המחברים השותפים (לפי סדר הא"ב): שרון בר-גיל, עופר ברנוביץ, דוד ויז'נסקי, ענבל דרסלר, אורלי טלמור, עופר כספי, גיל לאור, אריק פולק, צביקה ראובן.

ד"ר חיננית קולטאי – השרביטן המצוי כמקור לחומרים אנטי סרטניים

חוקרת בדרגת א+ (המקבילה לפרופסור מלא) במנהל המחקר החקלאי, מכון וולקני. פרסמתי יותר מ-110 מאמרים, מהם כ-70 בספרות המבוקרת והשאר פרקי ספרים ומאמרי סקירה. אני עורכת בשני עיתונים מדעיים בינלאומיים ומשתתפת בוועדות שיפוט לאומיות ובינלאומיות. הלימודים לתארים המתקדמים נעשו באוניברסיטת תל אביב (תואר שני) ובאוניברסיטה העברית (דוקטורט), פוסט-דוקטורט עשיתי בארצות הברית ושבתון באוסטרליה. אדבר על פעילותינו המחקרית בנושא השרביטן המצוי כמקור לחומרים אנטי-סרטניים.

פרופ' דדי מאירי – קנאביס רפואי ומחלות ממאירות

פרופ' משנה בפקולטה לביולוגיה בטכניון וחבר במרכז האינטגרטיבי לסרטן. בעל תואר שני בביוכימיה ודוקטורט בביוטכנולוגיה של צמחים מאוניברסיטת תל אביב. את פוסט הדוקטורט עשה במרכז לסרטן באונטריו, קנדה, שם הוא התמקד בתפקיד של החלבון GEF-H1 בחדירה ומטאסטאזיס של גידולים. בזמן הזה, פרופ' מאירי קיבל הכרה בינלאומית כמומחה ל GPCRs - G-protein coupled receptors ושל GTPases קטנים. כיום, עומד פרופ' מאירי בראש המעבדה לביולוגיית הסרטן ומחקר הקנבינואידים בטכניון. לאחרונה, הפוטנציאל הטיפולי של פיטו-קנבינואידים, הרכיבים הפעילים היחודיים בקנאביס, התגלה מחדש בסוגים רבים של מחלות. זוהו יותר מ- 110 פיטו-קנבינואידים, מה שהופך את היכולת שלנו לנבא את ההשפעות הקליניות של טיפול בקנאביס בחולים לקשה ומורכבת. במעבדה שלנו אנו בודקים את הפוטנציאל הטיפולי של פיטו-קנבינואידים על סרטן, אפילפסיה וסוכרת.

פרופ' אוריאל בכרך – התה הירוק וסגולותיו הרפואיות

פרופסור אמריטוס מבית הספר לרפואה בירושלים. לשעבר ראש המחלקה לביולוגיה מולקולארית ונשיא האגודה הישראלית לביוכימיה. המאמצים הרבים לרפא חולי מחלות הסרטן לא נחלו ניצחון מרשים ולפיכך נמשכים המחקרים למצוא תרופות חדשות למחלות אלה. התברר, כי תדירות מחלות הסרטן בקרב שותי תה ירוק (הנגזר מעלי הצמח Camellia sinensis), נמוכה ביותר. בהרצאה נדון בהשפעת התה הירוק על מניעת ורפוי מחלות הסרטן ובירור מנגנון פעולתו. כמו כן, נתייחס להשפעת התה הירוק על מחלות אחרות.

מר טל בלו - ''הפרת אמון": הטיפול האינטגרטיבי במחלות אונקולוגיות ברפואה הסינית המסורתית

ההרצאה תעסוק בהתבוננות ברקע למחלות אונקולוגיות ברפואה הסינית המסורתית ודרכי טיפול והשפעה בצמחי מרפא במצבים השונים. טל בלו (M.A.O.M.), מטפל ומרצה ברפואה סינית עוסק במחקר קליני בהפרעות פריון, מחלות אוטואימיוניות ואונקולוגיה. מטפל ברפואה סינית משנת 1999. מנהל אקדמי של בית הספר לתרפיות מתקדמות ורפואה טבעית במכללת גבעת וושינגטון. מרצה בכיר לרפואה סינית במכללת סמינר הקיבוצים. עסק ועוסק במחקר קליני בנושא אי פריון (אסותא), אונקולוגיה (ברזילי) ו- ITP (הדסה עין כרם).

מר יניב מורסיאנו – הטיפול הצמחי המשלים בחולה האונקולוגי

ללא ספק, המודעות למחלת הסרטן עלתה בשנים האחרונות בצורה משמעותית, עקב עלייה עקבית בכמות חולי הסרטן בארץ ובעולם. לצד מחקר נרחב וטיפולים מתקדמים, קיימת עדיין אי וודאות כללית כיצד למגר מחלה זו או לכל הפחות לטפל בה בצורה יעילה יותר. עדיין, חלק גדול מהמטופלים האונקולוגים יקבלו, כחלק מהטיפול הקונבנציונלי, טיפולים אגרסיביים למדי ובראשם הטיפול הכימותרפי, אשר להם תופעות לוואי לא מבוטלות, פגיעה באיכות חייו של האדם ולעיתים גרימת נזקים בלתי הפיכים אשר ילוו את המטופל בהמשך חייו. ההרצאה תעסוק באפשרויות טיפול צמחיות שונות, חלקן מגובות מחקר מודרני, אשר מטרתן העיקרית היא לאפשר למטופל לעבור את הטיפולים בצורה יעילה יותר, ולמתן ככל שניתן את תופעות הלוואי השכיחות. את ההרצאה יעביר יניב מורסיאנו, הרבליסט קליני ונטורופת, בעל ניסיון של כ 15 שנה בטיפול בחולים אונקולוגים. יניב מבעלי חברת "ראן פארמה" ומשמש כראש מסלול ללימודי נטורופתיה ורפואת צמחים בבי"ס "מירב" באוניברסיטה הפתוחה.

גב' מיכל קירש – שמעתי שחמצוצית החורש טובה לטיפול בסרטן

נטורופתית, הרבליסטית קלינית וראש מגמת צמחי מרפא בקמפוס ברושים. יו"ר איגוד ההרבליסטים הקליניים של עיל"ם. מידע אותנטי והתמודדות בקליניקה עם Scientific facebook: כיצד מתגברים על הפער בין שמועות על מה שעובד ובין מידע המגובה בניסיון קליני או מדעי, היכן וכיצד למצוא מידע וכיצד לתווך זאת למטופלים החשופים למידע כוזב וכמובן דוגמאות מהקליניקה ועקרונות עבודה.

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן