כנס “צמחי מרפא והטיפול במחלות אוטואימוניות” – שלהי קיץ 2014

ד"ר מאיר וינקלר – תהליכים אוטואימוניים בגוף האדם

הרצאתו של ד"ר וינקלר, "מבוא למחלות אוטואימוניות" תפתח את הכנס ותתמקד ביכולת הריפוי של שרף הלבונה (Boswellia spp.) במחלות עם רקע אוטואימוני, שבהן מערכת החיסון מפעילה גורמי דלקת המזיקים לגוף. ד"ר וינקלר מומחה לרפואה פנימית וצמחי מרפא, ממקימי שיר"מ באסף הרופא, ביצע מספר מחקרים על השפעה המרפאת של הצמחים. מזה 32 שנים מרפא בתמציות צמחים, משלב את הידע והניסיון ברפואה משנות עבודתו בבית חולים איכילוב, בידע של רפואה אלטרנטיבית.

ד"ר מינה פארן – מנגנונים נוגדי דלקת בצמחי מרפא

העיסוק שלי כל חיי בצמחים ובאדמה קשר אותי בקשר חזק לארץ ישראל ולירושלים. גם כשעזבתי אותה לשבועות, חודשים או שנים נשאתי אותה אתי לכל מקום. התחלתי את לימודי האקדמאיים בירושלים, עם בוטניקה וביוכימיה כחוגים ראשיים, המשכתי בצרפת בביוכימיה של הצמח. בהמשך עסקתי הרבה במיקרוביולוגיה ואימונולוגיה כשהתחום שלי היה סטרפטוקוקים. עסקתי בהם במחקר, בעבודה קלינית, אפידמיולוגית והסברתית. ביחד עם לימוד של רפואה סינית עברתי לעבוד עם צמחי מרפא, בעיקר במחקר והוראה. נסיעות לארצות רבות אפשרו לי להכיר רפואות מסורתיות שונות ובעיקר ללמוד על הצמחים שגדלים בארצות אלה ואת אופן השימוש בהם. לפני כ-11 שנים הקמנו את העמותה הישראלית לצמחי מרפא, עיל"ם, כדי לאחד את אוהבי הצמחים ולקדם את נושא צמחי המרפא בארץ. ההרצאה שלי בכנס עיל"ם על מחלות אוטואימוניות תעסוק בצמחים אנטי דלקתיים המסייעים למנוע התפתחות דלקת או לסייע לעצירת תהליכים דלקתיים. אדבר גם על תזונה שיכולה למנוע התלקחות של דלקת, ועל הסכנה שבהתפרצות דלקתית שעלולה להפוך למחלה כרונית.

מר אמיר קלי – הטיפול בפסוריאסיס בעזרת צמחי מרפא סיניים: אינטגרציה של מסורת ומדע

בעל תואר שני ברפואה סינית, התמחה תקופות ממושכות במחלקות עור בבתי החולים של אוניברסיטאות צ'נגדו ושנחאי בסין. מטפל במסגרת קליניקה פרטית ובמרפאות הרפואה המשלימה של בתי החולים איכילוב ותל השומר ומלמד את הנושא במוסדות אקדמיים בארץ, בארה"ב, אירופה ובסין. עוסק בשנים האחרונות בנוסף לעבודתו במרפאה במחקר תמציות צמחים ובפיתוח של מוצרים על בסיס צמחי לבעיות עור. ההרצאה תסקור את הטיפול הפנימי והחיצוני בעזרת צמחי מרפא הנפוצים בשימוש ברפואה הסינית וכן פורמולציות סיניות נפוצות. דגש יושם על יישום קליני של צמחים המאופיינים בפעילות נוגדת דלקות ובפעילות ציטוסטטית (מונעי התמיינות יתר של תאים ומונעי יצירת קשקשת). הדגשים בהרצאה הינם פרקטיים ליישום בכל מרפאה המשתמשת בצמחי מרפא וכוללים גם נושא מינונים נכונים ושימוש מושכל בצורות הגשה שונות של צמחים (אבקות, קפסולות, טינקטורות, RAW, מרתחים). ההרצאה תהיה ברובה במונחים המוכרים גם לנטורופתים ולכל מי שעוסק בצמחי מרפא, שלא מעולם הרפואה הסינית.

מר שרון קוצר – מערכת החיסון אינה טועה. יישום הגישה הטיפולית במחלה אוטואימונית מורכבת

הרבליסט קליני MNIMH, מנהל תחום מחקר ופיתוח וממייסדי חברת ברא צמחים. מערכת החיסון הינה מערכת רגישה ומדויקת המכילה בקרות פנימיות רבות ויעילות. שינוי בתפקוד ו\או במבנה של רקמות או איברים שונים בגוף עלול להוביל להופעת "סמני מצוקה" המאותרים ע"י מערכת החיסון וגורמים להפעלתה נגדן, לעיתים באופן אקוטי ולעיתים לאורך זמן ובצורה כרונית. ניתן להגיד שהתפרצות המחלה קשורה יותר לתפקוד הלקוי של רקמות המטרה הגורמות להפעלת המערכת החיסונית נגדן מה שמסביר גם את תופעת הרמיסיות הטבעיות הקורות במחלות אוטואימוניות שונות. ההרצאה תעסוק בהצגת הרעיון וביישום הבסיסי של גישה טיפולית זו תוך הצגת מקרה טיפולי מפורט המתאר ועוקב שלב אחר שלב אחרי ההתפתחות של הטיפול הצמחי במחלה אוטואימונית מורכבת.

מר גל מ. ראן – אסטרטגיית שלוש השכבות בטיפול במחלות אוטואימוניות

RH (AHG), ND, CI.H, MIHA מבעלי חברת "ראן צמחים" ומראשוני העוסקים בישראל ברפואת צמחים קלינית מודרנית. בעל ניסיון קליני ואקדמי של מעל לעשרים שנה. חבר באיגוד ההרבליסטים הישראלי ובאיגוד ההרבליסטים האמריקאי הרשמי. ההרצאה תציג גישה אסטרטגית כוללת לטיפול צמחי במחלות אוטו-אימוניות. הגישה האסטרטגית המדוברת מתייחסת לשלוש השכבות הבסיסיות של מהלך המחלה: שורש, גזע וענפים. בהרצאה תוצג גישה קלינית מעשית המבוססת על ניסיון קליני של 25 שנה ויוצגו צמחים רלוונטיים והרכבים צמחיים ייעודיים.

מר גילי פינצ'וק – שילוב צמחי מרפא עם תרופות בטיפול במחלות אוטואימוניות

R.Na, MIHA נטורופת והרבליסט קליני. חבר צוות היחידה לרפואה אינטגרטיבית, מרכז דוידוף, קמפוס בלינסון. בהרצאה יפורטו התרופות והצמחים הרלוונטיים בטיפול במחלות אוטואימוניות והשילובים האפשריים או האסורים ביניהם.

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן