כנס “צמחי מרפא ברפואת ילדים” – חורף 2016

ד"ר מינה פארן – השפעת המיקרוביום האנושי על מערכת החיסון של ילודים

PhD. נשיאת העמותה, מרצה וחוקרת באוניברסיטה העברית. הלידה היא מעבר פתאומי ומהיר מהסביבה המוגנת של הרחם אל העולם המסובך שבו אנו חיים. התינוק רוכש את החיידקים הראשונים מאמו, כשהוא עובר דרך תעלת הלידה אל אוויר העולם. תינוקות שנולדים בניתוח קיסרי מקבלים פחות חיידקים מהאם, אבל הם יכולים לקבל חיידקים מהאם דרך הפה. אוכלוסיית החיידקים השוכנת במעי פועלת כמכלול ומשפיעה על הקשר ההדוק בין תאי המעי, על המטבוליזם של האינסולין, על מערכת החיסון, על הרגשות והמוח. הפגיעה במיקרוביום של ילדים עלולה לגרום אחרי שנים רבות להשמנה, לאלרגיות ולמחלות אוטואימוניות.

ד"ר ניר עמיר – כלים לשיפור היענות לטיפול הרבולוגי בקרב ילדים

M.D Dip.Ac. מנהל בית הספר תמורות לרפואה סינית, שיאצו וטווינה. מנהל מרפאה משלימה לילדים במרכז הרפואי וולפסון. צמחי מרפא הם כלי חשוב בטיפול בילדים. אצל ילדים, מדובר בתהליך מורכב שיכול להימשך על פני יותר ממפגש אחד. קיימים גורמים שונים בשיקול אם לתת פורמולת צמחים לילד. אנו רואים שמתן פורמולת צמחים לילד היא משימה מורכבת הכוללת שיקולי מתן, התאמת סוג הפורמולה והמינון, שיקולי היענות, תיאום ציפיות, מעקב ושיקולים אם להחליף או להפסיק את הפורמולה.

ד"ר ליאורה אוריאל – הגישה האנטרופוסופית להתפתחות תקינה של תינוקות וילדים

הגב' ורדי בנש-רביב – אני, טרם זמני: דיון בהתפתחות מינית מוקדמת

Lic.Ac. מומחית ברפואת נשים סינית, מכללת מירב. בוגרת לימודי רפואה סינית במדיסין. התמחיתי במשך שנתיים אצל פרופ' יונינג וו (Prof.Yuning Wu) וכן השתלמתי במחלקה הגניקולוגית בבי"ח האוניברסטאי בצ'אנגדו (Chengdu Uni. For TCM), סין. הרפואה הסינית העתיקה התבססה תמיד על התבוננות מעמיקה בתהליכים פנימיים וחיצוניים. ללא ספק העידן הנוכחי הינו יאנגי באופיו. הקשר עם ריתמוסים טבעיים עדינים, עונות השנה ותהליכים המצריכים זמן ומרחב נדחקים לטובת האדרת המהירות, היעילות, קיצור טווחים וגדלים והגברת הגירויים. איכויות יאנגיות אלו באות על חשבון האיכויות הייניות ואין זה פלא שאנו חוזים בשינויים משמעותיים במערכת המין והפיריון האמורה להיות מהמערכות המוגנות והשמורות בגופנו, שכן בה קיימת האפשרות לחיי הדורות הבאים.

ד"ר צביה שפירא – מנגנוני פעילות ביולוגים של שמנים אתריים

PhD. בוטנאית, אוניברסיטת בן גוריון ומכללות אורנים ותל חי. מתמחה בכימיה והביוכימיה של חומרי הטבע. מלמדת את תחום "חומרי טבע בצמחי מרפא" במכללת אורנים ומכללת תל חי. מלמדת באוניברסיטת בן גוריון נושאים של סיסטמתיקה ואבולוציה בעולם הצמחים ומלמדת את תפקידם של צמחי המרפא ביחסי הגומלין שלהם עם אורגניזמים אחרים - הרביוורים, מיקרואורגניזמים וצמחים - בסביבתם הטבעית. המונח "שמן אתרי" מתאר תערובת של מרכיבים שונים, המסונתזים ברקמות מסוימות בתוך הצמח. כל המרכיבים הכימיים מתאפיינים במשקל מולקולרי נמוך והם בעלי יכולת התנדפות בטמפרטורת החדר. שמן אתרי של צמח ממין מסוים הוא בעל הרכב כימי המיוחד לו ומאפיין אותו ולכן אנחנו מסוגלים להבחין בין ריחות של שמנים מצמחים שונים. בהיותם כימיקלים בעלי משקל מולקולרי נמוך, יש להם היכולת לחדור דרך קרומים ביולוגיים לתוך התאים ולחולל בהם שינויים ביוכימיים - מכאן נובעות ההשפעות הביולוגיות והרפואיות של השמנים האתריים. בהרצאתי אפרט את מגוון מנגנוני הפעולה של שמנים אתריים, שמצויים בשימוש הרבליסטי ואתאר את ההשפעות האקולוגיות שיש לצמחים המכילים שמן אתרי על בית הגידול שלהם.

מר אסף קורן – הטיפול המשולב בילדים הסובלים מתסמונת פוסט טראומטית: מרחב עוטף עזה לאחר מבצע צוק איתן

N.D., MIHA. נטורופת והרבליסט קליני, מנכ"ל עיל"ם, המכללה האקדמית ספיר. בחמש עשרה השנים האחרונות חווים ילדים במרחב עוטף עזה נפילות תדירות של טילים, תקופות לחימה קצרות וארוכות ותחושת מתח מתמשך, הגורר עימו בין היתר לא פעם גם תגובות טראומטיות ופוסט טראומטיות. בהרצאתי אציג סקירה קצרה, בה אפרט על אסטרטגיות הטיפול כאשר אני ניגש לטפל בילד או ילדה הסובלים, בין שאר התסמינים, גם מטראומה או מפוסט טראומה.

ד"ר ליאת אדרי – הפרעות קשב וריכוז: בין מערכת העצבים למערכת העיכול

PhD. מרצה וחוקרת, קופ"ח כללית ומכללת רידמן. מומחית מולטי-דיציפלינרית המשלבת ידע נרחב ועדכני ברפואה קונבנציונלית לצד מדעי התזונה, הרפואה הסינית ועולמות הביופידבק. תחת שמה של ד"ר אדרי רשומים מאמרים מדעיים רבים בתחום האפיגנטיקה וכיום היא המנהלת המדעית של תוכנית המחקר בשיתוף עם מכללת רידמן, כללית רפואה משלימה ובית החולים מאיר. הידעתם שבמעי האדם יש כ-500 מיליון תאי עצב והוא נקרא המוח השני? בשנים האחרונות נמצא קשר לכשלים נוירולוגים ומערכת העצבים המעית Enteric Nervous system. המוח השני מתכתב עם מערכת העצבים המרכזית, אך יכול לפעול גם כיחידה עצמאית, דבר המשפיע על בחירת הצמחים לטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן