כנס “צמחים וגישות טיפוליות למניעת מחלות ניווניות של המוח” – חורף 2019

עבר עלינו כנס מדהים – יום שופע בהרצאות מעוררות השראה ומחכימות. התחלנו עם הרצאה מרתקת וחשובה שהיוותה את התשתית להבנה של התהליך הפתולוגי והגורמים להידרדרות קוגניטיבית, עם הסברים והצעות לשיפור תפיסת משרד הבריאות וגישות הרפואה הקונבנציונלית כיום לטיפול ומניעת המחלות. בהמשך ולאורך היום דיברנו על מגוון צמחים חשובים ורלוונטיים לשיפור תפקוד הזיכרון והריכוז, למניעת הדרדרות קוגניטיבית, דמנציה וגם פרקינסון.

בהרצאות השונות למדנו איך למצות, לבשל וליהנות מהיתרונות של הצמחים השונים – וגם איך בוחרים ומטפחים זנים ומינים שונים כדי להגיע לריכוז מקסימלי ואפקטיבי של חומרים פעילים. חוץ מהצמחים עצמם, המחקרים עליהם, הראיה והגישות הטיפוליות המערביות, האנרגטיות, הסיניות וההודיות עליהם ואף המקורות שלהם בתלמוד – למדנו גם הסתכלות רחבה יותר על הגורמים להידרדרות קוגנטיבית ואיך להימנע מהם; כמה חשוב לשמור על עיסוק משמעותי וגירויים אינטלקטואליים ביום-יום, על גוף פעיל, להתרחק מרכיבים תזונתיים מסויימים; איך מצב העיכול, ספיגת המזון, הפרשתו ואפילו איך היציבה ומתח השרירים שלנו קשור לעניין.

 

לצפיה במצגות מהרצאות הכנס – לחצו כאן

 

תודה לכל המרצים הנפלאים שהרוו אותנו במידע לאורך היום: ד”ר יקיר קאופמן, פרופ’ מיכאל עובדיה, ד”ר מינה פארן, גב׳ אורית מנשה, ד”ר שי פסטרנק, מר שרון קוצר, פרופ’ נתיב דודאי, פרופ’ אברהם אופיר שמש, מר דרור אומר מוהדב.
תודה לחברי עיל״ם, לחברינו החדשים מהלשכה לרפואה סינית בישראל ולכל שאר האורחים הסקרנים שהגיעו ללמוד איתנו!

הצטרפו אלינו לפעילויות הבאות ולחברות בעמותה כדי שנוכל להמשיך יחד להעמיק את הידע על צמחי המרפא בארץ ולקדם את מעמדם של הצמחים בארץ – להפוך אותם לנגישים ולטיפול נפוץ יותר.

תודה גדולה למתנדבות חוה לוי גוטמן ומרגנית גונן שחר שעזרו לנו לאייש את עמדת הקבלה – יחד עם עדן פלד (מזכירת העמותה), ירון סופר ולאה לשם – חברי ועד מנהל איגוד ההרבליסטים הקליניים של עיל״ם.

תודה לחברות שהצטרפו אלינו והציגו בדוכנים: אלכימיסט, על עלים מרכז לצמחי מרפא, ברא צמחים, נייצ׳רספרו, דרורת מייהרבס, ג׳מוקה, מיקוליביה, נטורופדיה, אקוסאפ, Supreme nutrition.

אנחנו קוראים לחברות נוספות להצטרף אלינו כחברות תומכות ולחזק את פעילות העמותה.

התמונות המצורפות באדיבות ג׳סיקה ברזילאי לנד ויפה ברמץ חמוטל.

 

לצפיה בתמונות מהכנס – לחצו כאן

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן