קומפרי – מאת הילה עזרן

מבין כל הצמחים איתם אני עובדת, קומפרי (סימפטיון רפואי /  Symphytum officinalis) הוא אחד האהובים עליי. מקור המילה “קומפרי” מיוונית עתיקה ופירושו “בכוח”, שם שניתן לו לפי האמונה כי הוא יכול לאחות עצמות. גם שמו העממי של הצמח –  Boneset פירושו מאחה עצם, תודות לחומר הפעיל  שנמצא בעלים ונקרא אלנטואין. חומר זה מאיץ את התחדשות העור ומסייע בריפוי של פצעים. הוא מתאים לטיפול בכוויות, בנקעים, שברים, ואף מסייע בהגלדת צלקות. השימוש בקומפרי על מנת לטפל בכל הבעיות שהזכרתי יהיה בשימוש חיצוני כקרם, בו נשלב את המיצוי הנוזלי של העלים או לחילופין, במצבים בהם שימוש בקרם יהיה פחות מתאים, נשתמש במיצוי עצמו כקומפרס ישירות על המקום (דרך זו תהיה נוחה בעיקר במצבים בהם מדובר בפצע פתוח או מפריש). גם לטיפול בשברים ובשחיקת סחוס מומלץ להשתמש במיצוי הנוזלי באמצעות קומפרסים.                                                                                                                 
חלק נוסף בצמח, בעל יכולות נפלאות, הינו השורש. שורשיו של הצמח מכילים המון מוצילגנים (ריר) אשר מעניקים לחות וגמישות לעור (ללא שמנוניות מיותרת). למיצוי הנוזלי המופק משורשי הצמח יש יכולת הרגעה נפלאה מחד (עור מגורה, גרד) ושיפור מצבים שונים דוגמת עור מחוספס, סדוק או יבש מאוד מאידך.                                                               באופן אישי אני אוהבת לשלב את המיצויים יחד על מנת לקבל את פעילותו המקיפה של הצמח.

  הילה עזרן MIHA, CI.Hהרבליסטית קלינית, מטפלת באשקלון.מפתחת ובעלים של המותג Hal’o – קוסמטיקה הרבליסטית, המבוססת על תמציות צמחי מרפא.אמצעי התקשרות:054-4393090 / 077-393090hilazran@gmail.comwww.hila-hc.co.ilפייסבוק- Hal’o by Hila Azran
Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן