נפלאות הרימון – מאת הילה עזרן

הבוקר כשהשקתי את הגינה גיליתי שעל שני עצי הרימון שלי כבר החלה פריחה מדהימה והחלטתי שעל אף שנהוג לכתוב על הרימון לקראת ראש השנה אני אכתוב עליו עכשיו ומקווה שאצליח לחדש לכם דבר או שניים, כפרי המייצג יופי, מורכבות, מלאות, עוצמה, חיות, יצירתיות ובעיקר –  מלכות, הכתר שלראשו לא מותיר מקום לספק.

הפרי מכיל מעכבי חמצון  בכמות הגדולה ביותר (אנטי אוקסידנטים) ופלבנואידים. הפלבנואידים הם שמעניקים לגרגרי הרימון את צבעם האדום, אך זה לא כל מה שהם עושים. חומרים אלו הינם נוגדי דלקת חזקים המסייעים לגוף להתגונן מפני מחלות שונות: תאים העלולים לגרום לסרטן, מחלות לב, כבד, טרשת העורקים, בעיות עיכול שונות ואף לטיפול בכאב ראש ופצעים בפה ובחניכיים.
 
במחקרים שנעשו, נמצא כי שמן שהופק מגרעיני רימון היה יעיל בהרס של כ- 45% מתאי סרטן שד בתוך ימים ספורים .יין רימונים ותמצית קליפת רימון, במגע עם תאי סרטן ותאים בריאים, היו יעילים בהרס של כ- 70% מתאי הסרטן. התאים הבריאים לא נפגעו.
 
לרימון איכויות רבות והוא מתאים גם לשימוש קוסמטי (היום זה כבר ידוע לכולם)…

בשימוש הביתי אני ממליצה להשתמש בחלקי הרימון השונים. בכל חלק חומרים פעילים שונים אשר מעניקים איכויות שונות ופעילות תרפוייטית אחרת לעור:


מיץ מגרגירי רימונים – תחליף נהדר למי פנים, אך לא לבעלי עור יבש. ליצירת מסכת כיווץ נקבוביות נשלב את המיץ בחימר ירוק ונוסיף כפית של שמן אבוקדו.
מומלץ לשתות חצי כוס מיץ רימונים ליום. בעונה, ניתן לקנות כמות גדולה של רימונים ואז לשמור אותם בקירור למספר חודשים (עד חצי שנה !), וכך ליהנות מיתרונות הרימון גם אחרי שהעונה מסתיימת.

השריה של קליפת הרימון – הנוזל שמתקבל עשיר מאוד בטנינים, חומרים האחראים ליצירת מתיחה חזקה בעור. נוזל זה ניתן למרוח על עור הפנים (למרות התחושה המייבשת שתתקבל, ניתן להזין את העור לאחר מכן בקרם לחות), אך הדרך הנוחה ביותר הינה בהתזה. כמות הטנינים הרבה אשר נמצאת בקליפת הרימון מסייעת בצורה יוצאת דופן גם לטיפול בטחורים. מומלץ פשוט לשבת בתוך אמבט ישיבה (או גיגית גדולה) למשך 10 דקות בכל פעם.
 
שמן זרעי הרימון – נחשב לחומר האפקטיבי מכולם לשימוש קוסמטי מאחר ומכיל ריכוז גבוה של חומצות שומן המעכבות את תהליך ההזדקנות של העור ומי מאיתנו לא רוצה להישאר צעיר… את השמן ניתן למרוח ישירות על העור, למרות שבעיני זה כבד מאוד ולא נעים. אני מעדיפה להשתמש בקרם שמכיל ריכוז גבוה של השמן ואז העור מקבל לחות, בנוסף לפעילות האנטיאייג’ינג הנפלאה.


על מנת ליהנות מן ההשפעות המיטיבות של הרימון, מומלץ פשוט לאכול על בסיס יומי חצי כוס גרגירי רימון או לשתות חצי כוס מיץ. ניתן לקנות כמות גדולה של רימונים בעונה ולשמור אותם בקירור מספר חודשים (עד חצי שנה !), וכך ליהנות מיתרונות הרימון גם אחרי שהעונה מסתיימת.

 הילה עזרן MIHA, CI.Hהרבליסטית קלינית, מטפלת באשקלון.מפתחת ובעלים של המותג Hal’o – קוסמטיקה הרבליסטית, המבוססת על תמציות צמחי מרפא.אמצעי התקשרות:054-4393090 / 077-393090hilazran@gmail.comwww.hila-hc.co.ilפייסבוק- Hal’o by Hila Azran
Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן