נזקי השמש – מאת הילה עזרן

מה זה SPF, כיצד מחשבים את משך ההגנה, מי רגיש יותר, ועוד כמה נקודות שחשוב שתדעו כשהקיץ כבר כאן

כאשר מגיע הקיץ, יצרני קרמי ההגנה השונים (ואנחנו ביניהם) מתחילים לשווק לכם את המוצר הכי חשוב לקיץ ובצדק. השאלה מה אנחנו באמת יודעים על הקרינה, מה ההבדל בין קרני UVA ו- UVB ואיך נדע לחשב את משך זמן ההגנה? אז בואו נעשה קצת סדר. 

חשיפה לקרני השמש בימי הקיץ החמים ידועה לכולנו כלא בריאה ומסוכנת. במקרים קלים מדובר בהזדקנות מוקדמת של העור, אך הדבר שאותי מפחיד יותר מכל הוא סרטן העור ומלנומות וכשאני רואה אנשים שרצים בקיץ ללא חלק עליון או חזיות ספורט בלבד, אני באמת לא מצליחה להבין את זה.

כמה נקודות שכדאי לכם לדעת:

1. בעלי עור בהיר תמיד יהיו בסיכון גבוה יותר לכוויות שמש ומלנומה. 

2. בעלי נמשים נמצאים בקבוצת סיכון גבוה יותר למחלות עור  ומלנומה. 

3. השעות הכי מסוכנות הינן בין 10:00-16:00.

4. בחוף הים החול מהווה רפלקטור (מחזיר את הקרניים אלינו) בכ- 25% ולכן כובע לבד לא יספיק.

5. שלג גם הוא מהווה רפלקטור ב- 80-90%. לכן חוזרים מחופשות סקי שזופים…

6. UVA – קרינה שגורמת לקמטים ולכתמים, חודרת עמוק לעור למרות שאורך הגל קצר. 

7. UVB – קרינה שחודרת את שכבת האפידרמיס ויכולה לגרום לסרטן עור ולמלנומה. 

8. ישנם חומרים טבעיים אשר מעניקים הגנה מלאה מהשמש דוגמת Zinc oxide ו- Titanium oxide . חומרים אלו משאירים שכבת צבע לבן ולכן פחות נוחים ונעימים לשימוש. על מנת להפוך אותם לשקופים מערבבים אותם עם חומרים נוספים, אך אז פעילותם פחות אפקטיבית. 

9. על מנת לדעת מה משך ההגנה אשר מעניק קרם (לפי מספרו), יש לבצע הכפלת מספר ה- SPF ב- 10 לקבלת מספר הדקות. למשל: SPF15 כפול 10 = 150 דקות (שעתיים וחצי). ככל שמספר ה- SPF גבוה יותר, זמן חידוש הקרם מתארך בהתאמה. 

10. כולנו יודעים שכובע ובגדים ארוכים מהווים הגנה נוספת ומשלימה בימים החמים / טיולים וכדומה. שימו לב שגם סוג הבד אותו אנו לובשים משנה את רמת ההגנה. כותנה למשל חוסמת יותר מטריקו, ככל שצפיפות הבד עולה ההגנה גבוהה יותר. 

ואם כבר נחשפתם לשמש וקיבלתם כוויה, הצמחים שיוכלו לסייע לעור להחלים במהרה הינם צמח האלוה – ורה הידוע לכולם ביכולת הריפוי שלו לכוויות אך השילוב האולטימטיבי בעיניי הוא של Symphytum officinalis, יחד עם שמן אובליפיכה ושמן לבנדר. שלושת הצמחים הללו פשוט מעודדים חידוש תאים ומרגיעים בצורה יוצאת דופן את העור. אופן השימוש המומלץ הוא שילובם בקרם או בג’ל.

ותשמרו על עצמכם…

הילה

 הילה עזרן MIHA, CI.Hהרבליסטית קלינית, מטפלת באשקלון.מפתחת ובעלים של המותג Hal’o – קוסמטיקה הרבליסטית, המבוססת על תמציות צמחי מרפא.אמצעי התקשרות:054-4393090 / 077-393090hilazran@gmail.comwww.hila-hc.co.ilפייסבוק- Hal’o by Hila Azran
Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן