זמן הגויאבה – מאת אפרת נבון כהן

אם אתם נמנים על אוהבי הגויאבה זכיתם! הפרי הכה שנוי במחלוקת הזה מפוצץ בויטמין C- יותר מכל פרי אחר ובנוסף הוא משופע בויטמין A, סידן, ברזל ואשלגן. בגויאבה יש סיב בשם פקטין, שהוא גם אנטי סרטני וגם מסדיר פעולת מעיים ורכיב בשם לקטין, שהוא בעל יכולת להיקשר לחיידקים מסוימים, כגון E.coli ולמנוע את היצמדותם לריריות המעיים.

עונת הגויאבה היא ממש עכשיו- בסוף ספטמבר ואכילתה תתרום לאלו הסובלים מבעיות מעיים, כגון שלשולים ודלקות מעיים. היא מתאימה לסוכרתיים, בהיותה בעלת ערך גליקמי נמוך- ואף מסוגלת להוריד רמות סוכר עד כדי היפוגליקמיה- זהירות!

בזן של הגויאבה האדומה יש נוגד חימצון עוצמתי בשם ליקופן, שהוא אנטי סרטני ובעל חשיבות רבה לבריאות העור, הערמונית והלב.

עלי עץ הגויאבה אף הם ניחנים בתועלות בריאותיות. חליטתם תביא מזור לסובלים משלשולים, מטחורים מדממים, כאבי מחזור, קלקול קיבה, והסדרת המחזור החודשי ולעיסתם תקל על כאבי שיניים ותטפל בהליטוזיס (ריח רע מהפה).

ריבת גויאבות

בגלל תכולת הפקטין הגבוהה הגויאבה היא פרי מושלם להכנת ריבה

רכיבים:

1 ק”ג גויאבות קלופות וחתוכות לקוביות (לא קטנות, כדי שיתקבלו חתיכות ולא עיסה)

3/4 ק”ג סוכר קוקוס

2 לימונים סחוטים

גרגרי וניל ממקל אחד עסיסי + המקל עצמו חתוך גס

אפשרות: מקל קינמון

אופן ההכנה:

בסיר גדול ועמוק שמים את הגויאבות, הסוכר, מיץ הלימון, הווניל ומקל הקינמון ומרתיחים. מנמיכים לאש הכי נמוכה עד אשר התערובת מבעבעת ואז יש להסיר את המכסה ומדי פעם את הקצף המתקבל.

מבשלים כשעה ובודקים: מכניסים כף עץ וכאשר מוציאים צריך להימשך חוט דק- אחרת ממשיכים בבישול.

מכניסים את הריבה בעודה לוהטת לצנצנת זכוכית (כדאי לשפוך בצנצנת מים רותחים לפני על מנת לעקר אותה).

סוגרים ומצננים לפני המריחה הראשונה.

אפרת נבון כהן  N.D, M.Aנטורופתית מוסמכת, אירידולוגית, מטפלת בצמחי מרפא וארומתרפיה. מנהלת מקצועית של מרכז תרפא בבאר שבע, מרצה במכללת רידמן, מנחה סדנאות לבישול בריא, מנחה סדנאות לניקוי גוף, מתמחה בטיפול במחלות כרוניות וסרטן.אמצעי התקשרות:0522628033therapecr@gmail.comwww.terape.co.il
Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן