דואה – תערובת תיבול מצרית – מאת אורטל בובר

דואה

תערובת תיבול מצרית עזת טעם וריח. לכל משפחה מצרית יש את המתכון שלה, המתכון שעובר במשפחת אמי עשיר מאד בזרעי כוסברה יבשה, ריחניים וממכרים.

רכיבים:

100 גרם זרעי כוסברה יבשה

40 גרם זרעי כמון

100 גרם שומשום מלא

150 גרם בוטנים

1 כף מלח

מכינים את הגרגירים לקלייה: חשוב לשטוף היטב את השומשום ולנער את עודפי המים. בנוסף, יש לברור את זרעי הכוסברה.

במחבת יבשה קולים כל אחד מהמרכיבים בנפרד עד שהם מזהיבים מעט ומשחררים את ניחוחם. לכל מרכיב יש זמן קלייה שונה, לכן חשוב לתת לכל אחד את הזמן שלו.

לאחר שכל המרכיבים קלויים, מגיע שלב הטחינה. יש כאלה שטוחנים כל מרכיב לחוד עד לרמה הרצויה ואז מערבבים את כולם ביחד. אני מעדיפה לטחון הכל ביחד ולהוסיף את המרכיבים לפי הסדר הבא:

מתחילים עם הבוטנים וטוחנים אותם לחתיכות גסות. אל הבוטנים מוסיפים את זרעי הכוסברה וטוחנים שוב. מוסיפים את זרעי הכמון, השומשום והמלח וטוחנים עד לדרגה הסופית הרצויה.

מתקבלת תערובת תיבול עשירה ומלאת ניחוח וטעם. היא נשמרת היטב בצנצנת סגורה במקרר במשך שבועות רבים.

במצריים נהגו לאכול את הדואה כשהיא זרוייה על פרוסת לחם עם חמאה, אבל אפשר גם להוסיף אותה לסלטים ומאכלי דגנים רבים ומגוונים.

 אורטל בוברND, Cl.H, נטורופתית והרבליסטית.פרטי התקשרות:052-3311939buberor@netvision.net.il

המידע המובא כאן הוא על דעת הכותב בלבד. אין העמותה לצמחי מרפא (עיל”ם) אחראית לתוכן המאמר. שימוש בצמחים או במוצרים אחרים מחייב במקרים מסוימים שיקול דעת רפואי, ועל כן יש להיוועץ במומחה מתאים. העמותה הישראלית לצמחי מרפא ועורכי תוכן האתר אינם אחראים לכל מקרה של שימוש בלתי מבוקר, או בלתי מקצועי במידע ו/או בצמחים הנזכרים.

Print Friendly, PDF & Email

שיתוף ברשתות

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן